kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

امارات با تبریک عید «حنوکا»، صهیونیست‌ها را ذوق زده کرد

امارات عربی متحده در راستای عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عید «حنوکا» را به مقامات این رژیم تبریک گفت! خیانتی که با ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی مواجه شده است.



در حالی که مردم فلسطین همچنان تحت جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند و بسیاری از کشورها حتی غربی علیه این رژیم موضع‌گیری کرده و کالاهای آن را تحریم می‌کنند، برخی کشورهای مرتجع عربی تلاش دارند به رژیم صهیونیستی نزدیک و به فلسطینی‌ها از پشت خنجر بزنند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرده که از امارات عربی متحده به مناسبت فرارسیدن عید «حنوکا» پیامی تبریک دریافت کرده است؛ این در حالی است که ابوظبی و تل‌آویو از هیچ رابطه دیپلماتیک آشکاری با یکدیگر برخوردار نیستند. «یوآل روتم»، مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشته: «از میان بسیاری از تبریک‌های زیبایی که به مناسبت عید حنوکا دریافت کردیم، خوشحال و مفتخریم که از سفارت‌خانه‌های امارات در جهان هم تبریک دریافت کردیم...ما این پیام‌های گرم را ارج می‌نهیم و امیدواریم که روابط بین اسرائیل و امارات عربی متحده در سال ۲۰۲۰ شاهد رشد بیشتری باشد».
«عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات عربی هم روز شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر، مطلبی منتشر کرد که تأیید می‌کند برخی دولت‌های مرتجع عربی حاشیه خلیج‌فارس در حال عادی‌‌سازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی هستند. مطلبی که بن‌زاید منتشر کرد، یادداشتی است تحت عنوان «یک ائتلاف عرب-اسرائیلی در حال شکل‌گیری در خاورمیانه است»، در پایگاه «اسپکتیتور» منتشر شد. این اقدام بن‌زاید، که تأیید بهبود روابط اعراب با رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید، با استقبال و ذوق زدگی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد.