kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
گزارش کیهان از آخرین تحولات سوریه

محاصره شهر«معمره النعمان» کامل شد

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات آزاد‌‌سازی استان «ادلب»، محاصره شهر راهبردی «معمره‌النعمان» را تنگ‌تر کردند. همزمان، تحلیلگر ارشد رژیم صهیونیستی به شکست اسرائیل در سرنگونی دولت سوریه، رسما اعتراف کرد.





سرتیپ ستاد «علی میهوب» سخنگوی ارتش سوریه، دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌هایی از نیرو‌های دلاور مسلح ما به حملات خود در محور‌های جنوب و جنوب شرق استان ادلب ادامه می‌دهند و فروپاشی و شکست پی‌در‌پی گروه‌های مسلح تروریستی نیز ادامه دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه مذکور آمده است که عملیات ارتش تا پاک‌سازی کامل ‌ استان ادلب از لوث تروریسم، ادامه خواهد یافت و در عین حال، ارتش مراقب غیر نظامیان خواهد بود. بر اساس این بیانیه، ارتش سوریه طی چند روز اخیر، ۴۰ روستا و منطقه استان «ادلب»(معادل 320 کیلومتر مربع از خاک استان ادلب) را از وجود تروریست‌ها پاک‌سازی کرده است.
معمره النعمان در محاصره کامل
نیروهای سوریه محاصره شهر راهبردی «معمره‌‌النعمان» در جنوب شرق استان ادلب را کامل کردند. به گزارش ایسنا، این نیروها تحت پوشش و پشتیبانی هوایی روسیه، ضمن محاصره معمره النعمان، پست دیده ‌بانی ترکیه را هم به محاصره خود درآورده‌اند.
«هیئت تحریرالشام» که ائتلافی از چند گروه تروریستی است، به همراه شماری از گروه‌های تروریستی دیگر، استان ادلب را در‌اشغال خود دارند. دولت ترکیه از این تروریست‌ها حمایت می‌کند. پایگاه نظامی ترکیه که در مجاورت روستای «الصرمان» استان ادلب قرار دارد، به محاصره نیروهای سوریه درآمده است.
درخواست ترکیه برای آتش بس
«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، طی نشست خبری خود در آنکارا اظهار داشت: «از نزدیک پیگیر روند پایان دادن به بمباران‌ها هستیم. این بمباران‌ها می‌بایست سریعا در جهت یک آتش بس جدید متوقف شوند. این درخواست اصلی ما از طرف روسی است.»
وی بیان کرد: «ما انتظار داریم که روسیه در ۲۴ ساعت آینده به همراه دولت سوریه تلاش کنند تا حملات در ادلب متوقف شوند».
مقامات ترکیه که از پیروزی ارتش سوریه در ادلب، به شدت واهمه دارند، به بهانه آواره شدن مردم این استان، بارها جلوی عملیات ارتش سوریه در ادلب را گرفته‌اند.