kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

دهن کجی نتانیاهو به قوانین بین‌المللی؛ 3 هزار واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری می‌سازم!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید بر خلاف تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی در حال فراهم کردن زمینه‌ها برای ساخت 3000 واحد جدید در کرانه باختری است!




شهرک ‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری بر خلاف تمام قطعنامه‌های بین‌المللی است. در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی غیرقانونی اعلام شده و رژیم صهیونیستی را هم «نیروی‌اشغالگر» توصیف کرده‌اند. با این وجود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک دهن کجی آشکار به قوانینی که از سوی متحدان غربی همین رژیم تهیه شده، به دنبال ساخت واحد‌های مسکونی جدید در کرانه باختری است.
به گزارش فارس، «نتانیاهو»، در حال پیشبرد طرحی برای ساخت 3000 واحد جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است. به نوشته نشریه «اسرائیل هیوم» نتانیاهو سه‌شنبه اعلام کرده که طی دو هفته طرحی را برای ساخت این واحدهای مسکونی و منطقه جدید صنعتی پیش خواهد برد و این طرح را برای تصویب به کمیته عالی برنامه‌ریزی برای شهرک‌‌سازی‌ها ارائه خواهد کرد. این در حالی است که دیوان کیفری بین‌المللی چند روز پیش از قصد خود برای تحقیق درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی خبر داده بود. وزیر خارجه آمریکا چندی پیش در یک نشست خبری گفت دولت آمریکا از این پس و بر خلاف گذشته، شهرک‌های صهیونیست‌نشین احداث‌شده در اراضی‌اشغالی کرانه باختری را در تضاد با قوانین بین‌المللی نمی‌داند!