kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تجارت خارجی ایران امسال از 60 میلیارد دلار گذشت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حجم تجارت خارجی ایران در مجموع صادرات و واردات از مرز ۶۰ میلیارد دلار عبور کرده است.




به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد دژپسند در بازدید از کشتی تجاری و مسافری گراندفری، گمرک و بندر بوشهر اظهار داشت: در راستای رونق بنادر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد وضعیت مطلوبی هستیم.
وی فعالیت و رونق بنادر استان بوشهر را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که شناورها در صف قرار گرفته‌اند تا فرصت یابند و کالای خود را تخلیه کنند.
وزیر اقتصاد و دارایی با‌ اشاره به اینکه برای جلوگیری از رسوب کالا ترخیص کالاها در بنادر مورد توجه ویژه قرار دارد افزود: ایران در ۹ ماه امسال توانسته همه مشقات و تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه را پشت سر بگذارد.
وی وضعیت موجودی کالا در بنادر استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: شاهد رونق مناسبی در بنادر هستیم.
از برنامه‌های سفر وزیر اقتصادی و دارایی به بوشهر می‌توان به شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی و بررسی مشکلات گمرکات و بنادر، بازدید از انبارهای اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بازدید از جزیره صنعتی صدرا و شرکت در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ‌اشاره کرد.