kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

ورود بازپرس ویژه قتل به ماجرای فوت چهار زن در بیمارستان امام اهواز

رئیس‌ کل دادگستری خوزستان از آغاز بررسی و تحقیقات قضایی فوت چهار زن بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از سوی بازپرس ویژه قتل استان خبر داد.




حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی، در حاشیه حضور در منطقه کوت عبدالله شهرستان کارون در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: موضوع فوت چهار بیمار این بیمارستان آغاز شده و ابعاد مختلف  آن در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه در جریان روند قضایی این حادثه اجساد فوت‌شدگان از سوی پزشک قانونی برای تشخص علت مرگ مورد کالبدشکافی قرار گرفتند، گفت: بعد از معلوم شدن علت فوت بیماران، اجساد به بستگان آنها تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: برای روشن شدن ابعاد این حادثه تحقیقات قضایی از سوی بازپرسی ویژه قتل دادگستری شروع شده است.
پیش از این غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفته بود که بیمارستان امام خمینی(ره) از برق اضطراری برخوردار بوده ‌اما برق آن در زمان مورد نظر وارد مدار نشده بود.
براساس این گزارش چهار بیمار زن بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز شامگاه دوشنبه به دلایل نامشخصی همزمان فوت کردند.
این چهار زن که بالای ۷۰ سال سن داشتند به دلیل بیماری تنفسی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام اهواز بستری بودند.
شنیده‌ها حاکی از این بود که بدلیل قطع برق و دیر عمل کردن ژنراتور بیمارستان و در نهایت از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، این افراد فوت کردند.
برخورد قاطع با قصور کنندگان حادثه فوت ۴
 بیمار بستری در اهواز
معاون کل وزارت بهداشت، از پیگیری علت فوت چهار بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اهواز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال فوت چهار بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اهواز، وزیر بهداشت به معاون کل این وزارتخانه دستور داد این حادثه را پیگیری کند.
معاون کل وزارت بهداشت، با ‌اشاره به حادثه فوت چهار بیمار زن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اهواز، گفت: تیم فنی وزارت بهداشت مشغول بررسی علت فوت این بیماران هستند.
ایرج حریرچی با‌ اشاره به بررسی این حادثه از ابعاد مختلف، افزود: وزارت بهداشت با قصورکنندگان این حادثه قاطعانه برخورد می‌کند.
حریرچی به حادثه قطع برق و بروز مشکل تنفسی بیماران در اثر اختلال در اکسیژن‌رسانی ‌اشاره کرد و اظهار داشت: سایر دستگاه‌های نظارتی نیز در حال بررسی این حادثه هستند و به محض مشخص شدن علت فوت این چهار بیمار، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.