kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

اعلام وضعیت اضطراری در سیدنی به‌دلیل آلودگی هوا

پزشکان استرالیا با‌ اشاره به افزایش شدید تعداد مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان‌های سیدنی به‌دلیل آلودگی هوای ناشی از دود آتش‌سوزی‌های اخیر در این شهر «وضعیت اضطراری عمومی» اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، صدها مورد آتش‌سوزی ناشی از تغییرات اقلیمی ‌ماه‌هاست که در سراسر استرالیا به وقوع پیوسته است.
بیش از ۲۰ گروه پزشکی از جمله کالج پزشکان سلطنتی استرالیا متشکل از ۲۵ هزار پزشک و کارآموز امروز (دوشنبه) بیانیه مشترکی را منتشر کردند که از دولت استرالیا خواسته است تا آلودگی سمی ‌هوا را برطرف کند.
دودهای ناشی از آتش‌سوزی‌ها به حدی منجر به آلودگی هوای سیدنی شده که سطوح آلاینده‌ها به ۱۱ برابر سطح «خطرناک» پایه در بخش‌هایی از سیدنی و نیوساوث ولز رسیده است. این آلودگی بیشتر به‌دلیل وجود ذرات آلاینده و خطرناک 2/5PM در هواست. مقامات بهداشتی از افزایش ۴۸ درصدی افرادی که به‌دلیل مشکلات تنفسی به بخش اورژانس بیمارستان‌های سیدنی مراجعه می‌کنند، نسبت به میانگین پنج سال اخیر خبر داده‌اند. در تاریخ ۱۰ دسامبر نیز که کیفیت هوا در سیدنی کاهش یافت و باعث راهپیمایی اعتراضی ۲۰ هزار نفر از ساکنان این شهر شد، این مراجعه‌ها افزایش ۸۰ درصدی داشت.
در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا تاکنون 6 نفر کشته، بیش از ۷۰۰ خانه ویران و دست‌کم سه میلیون هکتار از زمین‌های این کشور طعمه حریق شده است.