kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
رنکینگ تکواندوکاران در رقابت‌های جایزه بزرگ اعلام شد

شانس بالای مردانی برای کسب سهمیه سوم المپیک

فدراسیون جهانی تکواندو در فاصله کمتر از یک هفته به آغاز رقابت‌های جایزه بزرگ، رده‌بندی بهترین‌های این مسابقات را اعلام کرد که نماینده سنگین وزن ایران بهترین جایگاه را در میان ایرانی‌ها دارد.

سومین مرحله از رقابت‌های گرنداسلم (جایزه بزرگ) طی رویهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار خواهد شد. این رقابتها به دو دلیل اهمیت ویژه‌ای برای تکواندوکاران دارد. پرداخت جوایز دلاری قابل توجه و سهمیه المپیک برای نفر اول رنکینگ باعث شده تا این رقابتها مورد توجه بهترین‌های دنیا قرار بگیرد.
اما در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع این مسابقات انتشار رنکینگ بهترین‌های دو دوره قبلی، برای آنها که تاکنون موفق به کسب سهمیه نشده‌اند می‌تواند حائز اهمیت باشد. سجاد مردانی نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران از این دست تکواندوکاران است که به دنبال کسب سهمیه از همین مسیر گرنداسلم است.
در این وزن «کیودون این» از کره جنوبی با ۹۵۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سجاد مردانی با ۹۳۰ امتیاز دوم است. نکته مهم اینکه طلای «هوانگی سون» از چین با ۴۸۰.۴۴ امتیاز در رده سوم است. مردانی اگر می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد باید در چین روی سکوی نخست ایستاده و به مدال طلا دست پیدا کند.
در وزن ۵۸- کیلوگرم «جان جونگ» از کره جنوبی با ۱۱۱۰ امتیاز رتبه نخست را در اختیار دارد. آرمین‌هادی‌پور در این وزن رتبه ششم را دارد. در وزن ۶۸- کیلوگرم «شوای ژائو» از چین با ۱۳۰۹ امتیاز رتبه نخست را دارد. «دای هون لی» با ۷۷۰ و «بردلی سیندن» از بریتانیا با ۴۵۰ امتیاز دوم و سوم هستند. این سه نفر در رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی نیز نفرات اول تا سوم هستند و همین موضوع باعث شده تا فدراسیون اعلام کند سهمیه میرهاشم حسینی برای المپیک قطعی است.
در بخش بانوان نیز هیچ ایرانی در بین هیچکدام از تکواندوکاران ایرانی شانسی برای کسب سهمیه از این رقابتها را ندارند. نکته‌ای که شاید از سوی سازمان تیم‌های ملی نادیده گرفته شده، اینکه در طول سال دو مرحله رقابت‌های انتخابی برای گرنداسلم برگزار می‌شود که هر دو تورنمنت هم امتیازات خاص خود را فقط برای همین رقابتها داشته است. به عبارتی اگر مردانی به یکی از این رقابتها اعزام و موفق به کسب طلا می‌شد، اکنون با ۱۰۵۰ امتیاز صدرنشین بود و با خیال آسوده به دیدار رقبای خود می‌رود.