kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
با مشارکت 60 هزار نفر از 7 دستگاه اجرایی

طرح زمستانی پلیس راهور در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد

طرح زمستانی پلیس راهور برای کنترل جاده‌های سراسر کشور با برگزاری رزمایش ترافیکی در تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته در آغاز رزمایش زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با‌ اشاره به جان باختن 17 هزار نفر در تصادفات سال گذشته اظهار داشت: در سال جاری میزان جان باختگان نسبت به سال گذشته کمتر شده، این در حالی بود که میزان تردد‌ها و تعداد وسائل نقلیه افزایش یافته است.
سردار حسین‌اشتری افزود: از آغاز سال تاکنون مجموع تصادفات 10 درصد و میزان جان باختگان 3 درصد کاهش داشته، این در حالی بود که میزان ترددها در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 2/5 درصدی داشته است.
اشتری با ‌اشاره به شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» تاکید کرد: این صرفا یک شعار نیست بلکه راهبرد ما است و تا سال 1400 پلیس هوشمند محقق می‌شود.
وی، پلیس راهور را از پیشگامان حوزه هوشمندسازی برشمرد و گفت: امروزه در صددیم با بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند، موضوعاتی چون ثبت تخلفات و ارسال برخط به رانندگان، استفاده از تبلت برای کارشناسان راهور، ترسیم کروکی‌های الکترونیکی و... را با استفاده از تجهیزات اجرایی کنیم که البته این اقدامات در نقاطی به صورت آزمایشی آغاز شده و توسعه خواهد یافت.
ناوگان خودرویی و تجهیزاتی پلیس را
به ‌روز می‌کنیم
فرمانده ناجا همچنین در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران درباره تزریق خودرو به ناوگان خودرویی پلیس اظهار داشت: نیروی انتظامی باید بهترین تجهیزات و امکانات را در اختیار داشته باشد البته در دنیا بهترین امکانات در اختیار پلیس است. بنابراین در این میان تزریق خودرو به ناوگان خودرویی ما نیز در اولویت است.
سردار ‌اشتری با بیان اینکه خرید خودروهای داخلی در اولویت ما است، ادامه داد: البته تهیه خودروهای دیگر و متناسب با مأموریت‌های پلیس با مجوز ستاد کل و از طریق وزارت دفاع صورت می‌گیرد در هرحال به دنبال این هستیم ناوگان خودرویی و تجهیزاتی خود را درست کنیم و از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات زمینی، هوایی، پهپادی ، دست افزاری و... بهره ببریم.
وی درباره وعده نصب دو هزار دوربین نظارتی در جاده‌های کشور نیز گفت: براساس توافقنامه میان نیروی انتظامی و وزارت راه، تا پایان امسال این دو هزار دوربین نظارتی را در جاده‌ها نصب می‌کنیم.
استقرار 112 تیم از پلیس راهور
 در گردنه‌های برفی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در این رزمایش گفت: وجود بیش از 33 میلیون وسیله نقلیه در کشور، بیش از 42 میلیون راننده و‌تردد در 217 هزار کیلومتر راه و هزار و 47 شهر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه ‌ترافیک از جمله پلیس، اورژانس، امداد و نجات، راهداری و... است.
سردار سیدکمال ‌هادیانفر با بیان اینکه در زمستان سال گذشته هزار و 24 نفر در جاده‌های کشور و شهرها جان خود را براثر تصادفات از دست دادند ادامه داد: 57 نفر از هموطنانمان در گردنه‌های برفی دچار حادثه شدند و متأسفانه جان خود را از دست دادند.
هادیانفر با بیان اینکه از امروز (دیروز) طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول، اورژانس، راهداری، امداد و نجات، شهرداری، آتش‌نشانی و... آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد، افزود: 112 تیم از پلیس راهور در گردنه‌های برفی مستقر می‌شوند و 30 هزار و 820 تیم موتوری و خودرویی در این طرح فعالیت خواهند داشت.
وی با‌ اشاره به ایجاد و راه‌اندازی بیش از چهار هزار پایگاه ثابت و سیار در طول مسیرها خاطرنشان کرد: 60 هزار نفر از 7 دستگاه مسئول در اجرای این طرح مشارکت دارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با‌ اشاره به تقویت ناوگان خودرویی این پلیس، گفت: نیازمند پشتیبانی دولتی در توسعه و نوسازی تجهیزات هستیم و ان‌شاء‌الله بتوانیم با مدیریت متمرکز و یکپارچه حوادث ‌ترافیکی را کاهش دهیم.