kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

رئیس‌جمهور ضدآمریکایی آرژانتین سوگند خورد

«آلبرتو فرناندز» به عنوان رئیس‌جمهور جدید آرژانتین تحلیف شد تا این کشور را به صف کشورهای چپگرای ضدآمریکایی بازگرداند.


  سرویس خارجی-

دیروز «آلبرتو فرناندز» در کنار «کریستینا فرناندز»، رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین و هم‌حزبی خودش که به سیاست‌های ضدآمریکایی و حتی گاهی گرایشات ضدصهیونیستی‌اش شناخت می‌شود در مراسم تحلیفش حاضر شد. این هر دو «فرناندزِ» پرونیست از جریان چپ میانه و میراث‌دار «خوان پرون» و همسرش
«اوا پرون» هستند. در فضای سیاسی آرژانتین هواداران «پرون»، رهبر حزب عدالت‌گرایان و همسرش که سال‌ها قدرت را در این کشور در دست داشتند، به پرونیست معروف هستند. آنها به نوعی، بنیانگذاران جریان چپ در آرژانتین به حساب می‌آیند.
آنطور که خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده، «آلبرتو فرناندز» 60 ساله، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین در مراسم تحلیف خود، اظهار داشته: «اینجا ایستاده‌ام تا از همه مردم آرژانتین درخواست اتحاد کنم و از آنان بخواهم پیمانی تازه برای برادری و همبستگی ببندند. من اینجا ایستاده‌ام تا از همه بخواهم آرژانتین را به روی پاهای خود بازگردانند و کشور را در مسیر توسعه و عدالت اجتماعی قرار دهند». او همچنین در پیامی توئیتری نوشته، «خود را فدای بازگرداندن آرژانتین عزیزم به روی پای خود خواهم کرد.»
حضور این رئیس‌جمهور تازه منتخب در کنار «کریستینا فرناندز» که از سال 2007 تا 2015 میلادی رئیس‌جمهور آرژانتین بوده، این احتمال را پررنگ می‌کند که این «فرناندز» قصد دارد که راه آن «فرناندز» را برود به خصوص آن بدانیم که او را به‌ عنوان معاون خود نیز معرفی کرده است.