kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
وزیر اقتصاد:

فرار مالیاتی مؤسسات آموزشی پردرآمد بررسی می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درصددیم فرار مالیاتی موسسات و تشکل‌های پردرآمد را شناسایی کنیم و با آنها برخورد‌های لازم را انجام دهیم.




به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی چه اقداماتی انجام خواهد داد اظهار کرد: ما برای اینکه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم بایداز فناوری نوین استفاده کرده و مالیات هوشمند دریافت کنیم و بهترین نتایج را داشته باشیم و این رویکرد به زودی آغاز می‌شود. ما درصددیم اقتصاد هوشمند را اجرایی کنیم ولی ما با اقتصاد دیجیتال فاصله داریم.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: بدهی بخش خصوصی از سوی دولت به صورت اوراق تسویه و تهاتر در حال انجام است و فقط بخش خصوصی درخواست داشت این روند سرعت بخشیده شود.
دژپسند درباره اینکه چرا موسسات آموزشی که سالانه هشت هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند شناسایی نمی‌شوند، گفت: ما درصدد هستیم اینگونه موسسات و تشکل‌ها را شناسایی کنیم و با آنها برخوردهای لازم را انجام دهیم.
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وزیر اقتصاد در نود و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: بدون اینکه بخواهیم حاشیه جدیدی ایجاد کنیم باید فساد را ریشه‌کن کرد و از هیچ چیزی در این مبارزه ترس نداشته باشیم، این رویکرد علاوه‌بر وزارت اقتصاد در قوه قضائیه و مجلس هم وجود دارد.
دژپسند افزود: بخش خصوصی و به ویژه اتاق‌های
سه گانه باید احساس کنند که برای عبور از دام فساد، راهی جز اقتصاد هوشمند وجود ندارد و در این باره ما امسال همه اظهار نامه‌ها را الکترونیکی کردیم، زیرا با این اقدام دخالت انسان در فرایند‌ها کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: یکی از راه‌ها برای جلوگیری از وقوع فساد، اجرایی شدن صندوق‌های مکانیزه فروش است که در این باره بخش خصوصی به ویژه اتاق اصناف باید همکاری و کمک کند.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: زمانی که اسم بندر شهید رجایی در جایی برده می‌شود تن خیلی‌ها می‌لرزد، اما چرا باید اینگونه باشد در حالی که اکثر کارمندان آن گمرک انسان‌های خوب شریف هستند؟ عده محدودی همه را بدنام کرده‌اند.
دژپسند با بیان اینکه تا تحقق اقتصاد هوشمند نمی‌توان بیکار نشست گفت: تا زمان اجرایی شدن اقتصاد هوشمند باید با فساد مبارزه کرد ضمن اینکه فعالان اقتصادی هم باید مقاومت کنند، زیرا اگر مقاومت چند بار تکرار شود مفسدان راه به جایی نمی‌برند ما هم کریدور ویژه‌ای ایجاد کردیم و می‌توانیم با همکاری فعالان اقتصادی با مفسدان به‌صورت ویژه برخورد کنیم.
وی افزود: تا تحقق اقتصاد هوشمند باید سیستم سوت زنی را راه‌اندازی کنیم یعنی هر بار که با درخواست فساد مواجه شدیم باید سوت بزنیم و همدیگر و نهاد‌های مسئول را آگاه کنیم.