kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

مشارکت مردم، کمک زیادی به نظارت بر بازار می‌کند




رئیس ‌اتاق اصناف استان زنجان گفت: نظارت بر بازار، تنها با بازرسی بازرسان اتفاق نمی‌افتد و مردم نیز باید مشارکت کنند.
سیدمحمود موسوی، اظهار داشت: مردم می‌توانند با مقایسه قیمت‌ها اقدام به خرید کرده و یا در صورت مشاهده تخلف، به شماره پیغامگیر ۱۲۴ اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف و یا گزارش مردمی با واحد مربوطه بدون اغماض برخورد می‌شود، افزود: برای سهولت و تسریع در رسیدگی به تخلفات، دفتر بازرسی در ضلع غربی سبزه‌میدان مستقر است و در صورت شکایت مردم در همان لحظه رسیدگی می‌شود.
موسوی با بیان اینکه جلسات کارگروه تنظیم بازار استان پس از اصلاح نرخ و سهمیه‌بندی بنزین با فاصله زمانی کم از یکدیگر تشکیل شده است، اظهار داشت: نظارت مستمر و میدانی بر بازار توسط بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بازرسان افتخاری به صورت محسوس و نامحسوس صورت می‌گیرد.
رئیس ‌اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: علاوه‌بر بازار مرکز شهر زنجان در حوزه خدمات در حاشیه شهر نیز سوءاستفاده‌هایی به بهانه گرانی بنزین، صورت گرفته که پرونده تمام آنها بدون اغماض به تعزیرات حکومتی معرفی و برخورد جدی با آنها صورت می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه برخی مواد غذایی مانند حبوبات از گذشته، خریداری شده و ارتباطی به گرانی بنزین ندارد، خاطرنشان کرد: خرید میوه و تره‌بار به صورت روزانه بوده که با نرخ بنزین و کرایه حمل‌ونقل، ارتباط دارد و سبب افزایش قیمت شده است.
موسوی اضافه کرد: آزاد شدن صادرات میوه و تره‌بار نیز دلیل دیگر افزایش قیمت در بازار است.
رئیس ‌اتاق اصناف استان زنجان درخصوص کرایه نیسان‌های باربری نیز گفت: سوخت حدود ۸۰ درصد نیسان‌ها گازوئیل بوده و ۱۰ درصد نیز دوگانه‌سوز هستند و بنابراین نرخ کرایه باربری آنها ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.