kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

حوادث کوتاه از کشور

  
      رد رشوه پلیس وظیفه‌شناس
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌بازرسی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از رد رشوه افسر وظیفه شناس پلیس راهور زاهدان به راننده متخلف خبر داد.
سرهنگ  محمد صادق رستمی  گفت:  یکی از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی شهر زاهدان هنگام گشت‌زنی در خیابان دانشگاه به راننده جوان یک دستگاه پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
او افزود: در بررسیهای به عمل آمده مشخص شد راننده تبعه خارجی و فاقد گواهینامه رانندگی است که این فرد متخلف هنگام انتقال خودرو به پارکینگ برای چشم پوشی افسر گشت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وجه نقد را به عنوان رشوه به وی و دیگر سرنشین خودرو گشت پلیس پیشنهاد می‌کند.
رئیس‌بازرسی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این افسر وظیفه شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.
دستگیری کلاهبرداران اینترنتی
رشت – خبرنگار کیهان: سه نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی در بندرانزلی شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامي بندرانزلي، گفت: در پي دريافت شكايت متعدد مردم از يكي از روستاهاي شهرستان بندرانزلي مبني بر مسدود شدن حساب‌هاي بانكي‌، بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ مجيد حسيني افزود: با تحقيقات انجام شده پليس فتا مشخص شد شخصي با اغفال دوستانش پس از به امانت گرفتن كارت بانكي آنها از حساب‌هاي اين افراد دو ميليارد ريال برداشت‌ كرده است.
فرمانده انتظامي بندرانزلي در پایان اعلام کرد: متهم اين پرونده به همراه دو نفر از همدستانش در شهرستان بندرانزلي شناسايي و دستگير شدند و در بررسي فني پليس به بزه انتسابي خود اعتراف كردند.
سرهنگ حسيني با بيان اينكه از محل سكونت متهمان تعداد زیادی سيم كارت، کپي كارت ملي و كارت بانكي كشف شد گفت: تلاش براي شناسايي و دستگيري ديگر اعضاء اين باند کلاهبرداری اینترنتی ادامه دارد.
حادثه رانندگی خونبار
ساری – خبرنگار کیهان: انحراف خودروی نیسان با درخت کنار جاده در شهرستان نکا منجر به مرگ راننده و مصدومیت سرنشین این خودرو شد.
در این حادثه که در مسیر ارتباطی نودهک این شهرستان به وقوع پیوست، خودروی نیسان به دلیل نامعلومی از مسیر خود منحرف و به درخت کنار جاده برخورد کرد.
بر اثر این حادثه راننده و سرنشین این خودرو به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند
این گزارش همچنین حاکی است؛ راننده خودرو در حین انتقال به بیمارستان جان باخت و علت تامه این حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است.
جریمه میلیاردی برای گران‌ فروشی
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک شرکت وارداتی مواد شیمیایی در تبریز ۹۰۰ میلیون ریال تخلف گرانفروشی کرده و به 2/7 میلیارد ریال جریمه محکوم شده است.
سیداحد یوزباشی، افزود: این شرکت با ثبت سفارش و خرید بیش از ۱۶ تن اتنیل پیرولیدون طبق ضوابط قیمت گذاری کالای وارداتی، تخلف کرده و این تخلف مسلم و محرز شده است.
وی اظهار داشت: این شرکت به پرداخت حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی  معادل سه برابر میزان ارزش ریالی تخلف در حق صندوق دولت و ممهور شدن پروانه واحد به مهر تخلف اول محکوم شد.
فوت دوچرخه‌سوار
همدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دوچرخه ‌سوار با درخت در تپه عباس‌آباد شهر همدان این جوان جان خود را از دست داد.
سرگرد سیدجواد حسینی، گفت: دوچرخه‌سواری در حال بازگشت از سمت تپه عباس‌آباد به بلوار ارم بود که در پیچ اول از مسیر خارج شد.
وی اضافه کرد: این دوچرخه‌سوار ابتدا با نیوجرسی حاشیه جاده برخورد کرده سپس به علت سرعت بالا به همراه دوچرخه با تنه درخت حاشیه این مسیر برخورد کرد.
رئیس‌عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: جوان مجروح توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد اما به علت شدت حادثه و برخورد سر با تنه درخت تلاش‌ها برای احیای وی نتیجه نداده و جان باخت.
شکار شکارچی
کرمان - ایرنا: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: سه متخلف شکار و صید در این شهرستان دستگیر و از این افراد لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط شد.
علی‌اکبر رسولیان، افزود: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان حین گشت‌زنی در ارتفاعات منطقه شکارممنوع گود غول سیرجان متوجه حضور سه شکارچی شدند.
وی اظهار داشت: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان به منظور برخورد قانونی با این متخلفان وارد عمل شدند و بعد از مدتی هر سه نفر را غافلگیر و دستگیر کردند.
 رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان تصریح کرد: لاشه یک راس بز وحشی و سایر ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه خفیف متعلق به غیر، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، دو دستگاه بی‌سیم دستی و دوربین چشمی در جریان بازرسی از متخلفان کشف و ضبط شد که در هنگام تشکیل پرونده مشخص شد یکی از متخلفان سابقه شکار و صید غیرقانونی داشته و در همان راستا حکم جلب این فرد صادر شده و تحت تعقیب قبلی نیز بوده است.
رفع تصرف از اراضی ملی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان گیلان از رفع تصرف 10 هکتار از اراضي ملي به ارزش پنج ميليارد ريال در شهرستان شفت خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی، افزود: در بازدید از زمين مورد نظر مشخص شد سه نفر 10 هکتار از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غير قانوني آن را به وسیله سيم‌ خاردار و فنس محصور کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در اين راستا متهمان 55/32 و 57 ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفي شدند.
گاز گرفتگی
کرج - ایرنا: رئیس‌مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد که هشت نفر در یک خانه ویلایی در کرج دچار گاز گرفتگی شدند.
مهرداد بابایی، اظهارداشت: این حادثه در یک منزل مسکونی ویلایی واقع در خط سه حصار کرج رخ داد.
افراد حادثه دیده پس از دریافت خدمات پیش‌بیمارستانی چهار نفراز آنان  شامل دو زن ۳۶ و ۶۰ ساله و دو مرد ۳۲ و ۶۲ ساله به علت شدت مسمومیت به بیمارستان امام علی (ع ) کرج انتقال یافتند.
همچنین چهار نفر دیگر شامل دو زن ۲۶ و ۲۸ ساله و دو مرد ۳۰ و ۳۵ ساله  از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
برخورد تریلر و اتوبوس
شادگان – باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان از برخورد تریلر و اتوبوس در محور سربندر- شادگان خبر داد.
محمد امین زرگر ، گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر و یک دستگاه اتوبوس در محور سربندر- شادگان، روبروی شرکت فولاد شادگان 19 نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند.
وی اظهار داشت: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.
واژگونی اتوبوس
سرویس شهرستانها: رئیس‌پلیس راه استان سمنان گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور دامغان- سمنان چهار مصدوم برجای گذاشت.
سرهنگ «تقی کبیری» اظهارداشت: یک دستگاه اتوبوس که با 29 سرنشین از مشهد به مقصد تهران در حرکت بود که در کیلومتر 47 جاده دامغان- سمنان در گردنه آهوان واژگون شد.
وی افزود: بر اثر این واژگونی که علت دقیق آن همچنان از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است چهار نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند.
تصادف زنجیره‌ای
شاهرود – ایرنا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تصادف زنجیره‌ای در جاده شاهرود- میامی ۹ مصدوم به جا گذاشت.
 ناصر سلمانپور، افزود: تصادف بین چهار خودروی پراید، نیسان ،ام وی ام و کامیون در کیلومتر ۵۵ شاهرود به میامی اتفاق افتاد.
وی با بیان  اینکه دو مصدوم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، گفت: پس از آنکه کارشناسان اورژانس اقدامات نخستین را انجام دادند، با همکاری هلال احمر مصدومان به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند.
وی افزود: وضعیت عمومی مصدومان پس از رسیدگیهای تخصصی مطلوب است.