kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

کره شمالی در سایت موشکی که تصور می‌شد تخریب کرده آزمایش انجام داد!

رسانه‌های کره شمالی از یک «آزمایش بسیار مهم و موفقیت‌آمیز» در سایت موشکی که پیش از این گفته می‌شد در جریان توافق با



سرویس خارجی-

«دونالدترامپ» و «کیم جونگ اون»تعطیل شده، خبر داده‌اند!
«من روابط بسیار خوبی با کیم‌جونگ‌اون(رهبر کره‌شمالی) دارم و معتقدم که هر دو می‌خواهیم این رابطه را حفظ کنیم... اگر کره‌ شمالی اقدام خصمانه‌ای کند شگفت‌زده خواهم شد... وی (رهبر کره شمالی) می‌داند که من انتخابات در پیش دارم و فکر نمی‌کنم که بخواهد در آن مداخله کند».
اینها آخرین موضع گیری رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی است که  شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران مطرح شده است. مواضعی که پیش از این کمی متفاوت بود. «دونالد ترامپ» قبلا بارها گفته بود عاشق کیم جونگ اون است. اما به همان تعداد هم از سوی «رئیس کیم» شگفت زده شد. آخرین شگفت زدگی او هم احتمالا شنیدن این خبر خواهد بود که
«کره شمالی در سایت موشکی که گفته می‌شد تعطیل شده ، سالم است. یک آزمایش مهم مرتبط با موشک انجام داده است».
به گزارش «اسکای نیوز»، یک آزمایش «بسیار مهم» در سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» انجام داده است که واشنگتن می‌گفت، تعطیل شده است...رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش کرده‌اند که پیونگ‌یانگ، «آزمایش موفقیت‌آمیز بسیار مهمی» انجام داده است اما توضیحی درباره آنچه که آزمایش کرده‌اند، ارائه ندادند. کارشناسان موشکی می‌گویند که احتمالاَ
کره شمالی موتور یک موشک را آزمایش کرده است و پرتاب موشک انجام نداده است. ادعاهای رئیس‌جمهور سوداییِ «ترامپ» هیچ نسبتی نه با رفتارهای کشورش و نه هیچ ربطی به واکنش‌های کره شمالی دارد و به نظر می‌رسد ضرب‌الاجلی که کره به آمریکا داده تا طرحی عملی برای پیشبرد مذاکرات ارائه دهد، بی‌پاسخ بماند و مذاکرات کره-آمریکا که با آن همه سر و صدا آغاز شد به کل بی‌‎نتیجه پایان یابد.
گفتنی است ترامپ همانطور که در این کنفرانس خبری هم به آن اشاره کرده، به شدت نیازمند مذاکره با کره شمالی است تا آن را تبدیل به برگ برنده بزرگی در انتخابات پیش‌رو کند؛ انتخاباتی که به نظر نمی‌رسد، امید زیادی به پیروزی در آن داشته باشد.