kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

انتشار «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» از دل وادی‌السلام(اخبار ادبی و هنری)

رمان «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» تازه‌ترین اثر محمدرضا شرفی خبوشان به تازگی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر و روانه بازار کتاب شده است.



محمدرضا شرفی خبوشان که پیش از این با رمان «بی‌کتابی» جایزه ادبی جلال آل‌احمد را از آن خود کرده‌ است، در گفت وگو با کیهان، با اشاره به چند وجهی بودن رمان «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» گفت: این کتاب مخاطب را با وجه سیاسی، تاریخی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و اسطوره شناسی کشور عراق آشنا می‌کند.  این نویسنده نام آشنای کشورمان افزود: در وجه تاریخی مخاطب کتاب با تاریخ کشور عراق، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از نگاه عراق آشنا می‌شود. همچنین در وجه سیاسی دریچه‌ای باز می‌کند به سمت جریان‌های سیاسی کشور عراق، حزب بعث و دیگر حوادث مهم سیاسی داخلی و خارجی این کشور. از این رو مخاطب ایرانی می‌تواند شناخت بهتری نسبت به عراق پیدا کند. شرفی خبوشان با اشاره به اهمیت این کتاب گفت: ما نیاز داریم کشوری را که در گذشته هشت سال با آن در جنگ بودیم و در سال‌های اخیر با این کشور دوستی و ارتباط زیادی داریم، بشناسیم. به‌خصوص که از دیرباز با این کشور‌اشتراکات مذهبی، فرهنگی و... داریم که ادبیات داستانی می‌تواند در این امر تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.
نویسنده «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» با بیان اینکه 80 درصد این کتاب مربوط به اتفاقات عراق است، افزود: این کتاب درک مخاطب را از کشور همسایه بیشتر و عمیق‌تر می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین ایران و عراق را خنثی کند. ما این کار را شروع کرده‌ایم و از کشور عراق نیز همین انتظار را داریم.
شرفی خبوشان در پایان گفت: در این کتاب برای اولین‌بار در ادبیات داستانی به 13 سال حضور حضرت امام خمینی‌(ره) در نجف، با توجه به روایات مختلف از شخصیت و زندگی ایشان پرداخته‌ایم.