تعرض جنسی در تاکسی اینترنتی آمریکایی
تاکسی اینترنتی «اوبِر» از دریافت ۶ هزار گزارش اذیت و آزار و تعرض جنسی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی خبرگزاری فرانسه، تاکسی اینترنتی «اوبِر» در گزارشی که در رابطه با امنیت مسافران در تاکسیهای خود منتشر کرد، از دریافت نزدیک به 6 هزار گزارش اذیت و آزار و تعرض جنسی از جمله ۴۵۰ مورد «تجاوز جنسی» در آمریکا طی سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خبر داد.
این نخستینباری است که شرکت اوبر چنین آمار و ارقامی را منتشر میکند. این در حالی است که نه تنها شرکت اوبر، بلکه شرکت تاکسی اینترنتیِ «لیفت» که رقیب اصلی اوبر بهحساب میآید، تحت فشار قرار دارند، زیرا تعداد اینگونه شکایتها درباره حملات جنسی و فیزیکی در تاکسیهای این دو شرکت رو به افزایش است.
شرکت اوبر در گزارش خود درباره سال ۲۰۱۸، چنین آورده است: از ۱/۳ میلیارد مورد خدمات رانندگان این شرکت به مسافرانی که درخواست تاکسی اینترنتی اوبر کرده بودند، ما بیش از سه هزار مورد شکایت در رابطه با تعرض جنسی دریافت کردهایم.
بر اساس این گزارش که نخستین گزارش دو سالانه امنیتی منتشر شده از سوی شرکت اوبر بهحساب میآید تعداد موارد تعرض جنسی در تاکسیهای اینترنتی این شرکت، در سال ۲۰۱۸، در مقایسه با سال ۲۰۱۷، شانزده درصد کاهش نشان داده است.
این گزارشِ ۸۴ صفحهای دو هفته پس از آن منتشر شد که شرکت اوبر اعلام کرد در رابطه با از دست دادن مجوز فعالیت خود در شهر بزرگ لندن، پایتخت انگلیس، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
مقامات انگلیسی بهعلت نگرانی از امنیت مسافران و رانندگانِ اوبر، مجوز فعالیت تاکسیهای اینترنتیِ این شرکت را در پایتخت انگلیس لغو کردهاند.
مقامات محلی در لندن اعلام کردند شرکت اوبر بارها با شکایات رسمیِ متعدد در دادگاههای مختلف از سوی مسافرانش درباره بدرفتاری رانندگان تاکسیهای این شرکت روبهرو شده است و به همین علت، شرکت اوبر از این پس، مجوز فعالیت در شهر لندن و حومه آن را نخواهد داشت.
شرکت تاکسیهای اینترنتی اوبر در بیش از ۷۰ کشور مختلف در سراسر جهان فعالیت میکند. مدیر اجرایی این شرکت قول داد فرهنگ خدمترسانی به مسافران در این شرکت بیش از پیش بهبود یابد و این شرکت در گزینش و آموزش دادن به رانندگان خود، بیش از پیش دقت و سختگیری کند.