kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

دیوان کیفری بین‌المللی مرزهای عدالت را جابه‌جا کرد تبرئه اسرائیل در پرونده کشتی مرمره!

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای بار سوم، از بازگشایی پرونده «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه برای غزه امتناع ورزیده است!


  سرویس خارجی-

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ به کشتی «ماوی مرمره» که از ترکیه برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه راهی شده بود، حمله کرده و ضمن مجروح کردن ۶۰ فعال حقوق بشری، ۱۰ تبعه ترکیه را نیز به شهادت رساندند. بعد از این حادثه هولناک که ضربه سنگینی به حیثیت نداشته این رژیم وارد کرد روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی قطع شد. از آن زمان تلاش های زیادی با هدف محکومیت رژیم صهیونیستی در مراکز رسمی صورت گرفته اما نهادهای حقوق بشری و کیفری بین المللی تحت تاثیر لابی صهیونیست ها هر بار از محکومیت این رژیم و یا دادن حمکی علیه آن خودداری می کنند. مقر این نهاد وابسته به سازمان ملل در شهر لاهه است، و وظیفه تعریف شده برای آن بررسی جرایمی مثل جنایات جنگی، نسل کشی، جنایت علیه بشریت و...است. در همین راستا خبر رسیده که، دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) روز دوشنبه از بازگشایی پرونده تحقیقات درباره «جنایات جنگی» رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی ترکیه‌ای «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰ امتناع ورزیده است! پایگاه خبری «فری‌بیکن» نوشته، دادستان اصلی دیوان کیفری بین‌المللی، از بازگشایی پرونده تحقیق درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی خودداری کرد. به گزارش فارس، اواسط شهریورماه، شعبه تجدید نظر دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده بود که پرونده جنایات جنگی در حمله صهیونیست‌ها به کشتی ترکیه‌ای «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰ را مجددا گشوده است.
بر اساس این گزارش، تصمیم جدید دیوان کیفری بین المللی موجب خرسندی صهیونیست ها شده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که برخی دادگاه های سراسر اروپا از اقدامات جنبش «تحریم، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» که علیه رژیم صهیونیستی است حمایت کرده‌اند. یک دادگاه اتحادیه اروپا اواخر ماه گذشته میلادی طی حکمی، رژیم صهیونیستی را ملزم به برچسب‌گذاری محصولات تولیدی در اراضی اشغالی کرد.