kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
بازیکن بی‌کیفیت برزیلی 252 هزار دلار گرفت و رفت!

نقش نظارتی وزارت ورزش کجاست؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از فسخ قرارداد بازیکن خارجی این تیم خبر داد و تاکید کرد که بزودی یک مهاجم دیگر جایگزین وی خواهد شد.

جونیور براندائو مهاجم اهل کشور برزیل که با رقمی قابل توجه به تیم فوتبال پرسپولیس پیوسته بود تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند، با آماری ضعیف و پرانتقاد به یک نیمکت نشین تبدیل شد.مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال انتقادات مطرح شده به دنبال راه‌حلی برای فسخ قرارداد وی بودند. محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز پنجشنبه هفته گذشته از توافق باشگاه با این بازیکن برای فسخ قرار‌داد خبر داد.انصاری‌فرد در این مورد گفت: جونیور براندائو با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و قرارداد خود را با دریافت مبلغی فسخ کرد و به باشگاه لوگودورتس هم اعلام داشت تا پایان فصل هیچ ادعایی در قبال آنها نخواهد داشت.وی تاکید کرد این باشگاه بزودی یک مهاجم گلزن خارجی را به خدمت خواهد گرفت. قرارداد جونیور که با پرسپولیس در حدود 570 هزار دلار بود گران‌ترین قرارداد تاریخ این باشگاه محسوب می‌شد اما کیفیت فنی این بازیکن به گونه‌ای بود که حتی بازیکنان هم از عملکرد او رضایت نداشتند.مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درخصوص رقمی که این بازیکن گرفت و حاضر شد با پرسپولیس فسخ کند،‌ اظهار داشت: بنا به خواسته آقای انصاری‌فرد ما کاملاً شفاف در این خصوص عمل کرده و صحبت می‌کنیم. جونیور 252 هزار دلار از پرسپولیس پول گرفت و در نهایت قرارداد او فسخ شد.وی افزود: جونیور چون سه ماه پول نگرفته بود می‌توانست قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند اما با تلاش مدیر برنامه‌های ایرانی و برزیلی این بازیکن قرار شد که او طلب خود را تا اینجا بگیرد و بعد فسخ کند. جونیور صد هزار دلار زمان امضای قرارداد پول گرفته بود و زمانی که اولین پرداختی از سوی آقای انصاری‌فرد به کل تیم داده شد او 50 هزار دلار دیگر گرفت و امروز هم 102 هزار دلار دریافت کرد که در مجموع با گرفتن 252 هزار دلار قرارداد او فسخ شد.
حضور براندائو مهاجم بی‌کیفیت پرسپولیس در زمان مدیریت ایرج عرب به وقوع پیوست و این بازیکن پس از عملکردی ضعیف و با دریافت مبلغی حدود 3 میلیارد تومان راهی کشورش شد. نکته تاسف برانگیز در این خصوص نبود نظارت و برخورد قاطع از سوی وزارت ورزش با مسببان امضای قرار براندائو است. متاسفانه مسئولان وزارت ورزش به جای اینکه از مدیر وقت پرسپولیس سؤال کنند و او را مورد بازخواست قرار دهند که بستن قرار‌داد با بازیکن بی‌کیفیت خارجی آن هم با این مبلغ قرار‌داد (براندائو گران‌ترین قرارداد تاریخ این باشگاه محسوب می‌شد)چه توجیحی دارد پاداش این اقدام غیر قابل توجیه ایرج عرب را با سپردن سرپرستی فدراسیون دوومیدانی به وی دادند! جالب اینکه عرب همچنان عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است و سایر اعضا و مدیران این باشگاه از نظرات کارشناسی وی استفاده می‌کنند!