kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
رئیس‌اتحادیه فروشندگان:

لوازم خانگی ایرانی تا پایان سال گران نمی‌شود

رئیس‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی وعده داد این کالاها تا پایان سال جاری گران نمی‌شود.




مرتضی میری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر درباره وضعیت قیمت لوازم خانگی پس از اصلاح قیمت بنزین گفت: بازار لوازم خانگی از ثبات نسبی برخوردار است و مذاکرات اتحادیه با بیشتر کارخانجات تولیدکننده نشان می‌دهد که هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاهای ایرانی وجود ندارد و البته در مورد کالاهای خارجی نیز گزارشی نسبت به افزایش قابل توجه قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در لوازم خانگی که عمدتا تولید داخلی بوده و واردات آن ممنوع است، انبارها مملو از کالاست و توزیع قطره چکانی کالا از تهران به شهرستان‌ها صحت ندارد.مگر اینکه در برخی موارد که بنکداران تهران برای شهرستانی‌ها سقف اعتبار اعمال می‌کردند، به دلیل افزایش تقاضای فروشندگان شهرستانی جهت افزایش این اعتبار با پاسخ منفی مواجه شده باشند.
میری ادامه داد: به عنوان مثال یک بنکدار تهرانی برای یک فروشنده یا نماینده خود در شهرستان یک سقف اعتبار به میزان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است و اکنون نماینده او در شهرستان متقاضی افزایش اعتبار و ارسال کالا به میزان ۲۰۰ میلیون تومان است که به طور قطع با پاسخ منفی مواجه می‌شود اما متأسفانه برخی آن را تعبیر به عرضه قطره چکانی لوازم خانگی از تهران به شهرستان‌ها می‌کنند.
وی گفت: تخفیفاتی در ماه‌های گذشته به دلیل رکود بازار از سوی بنکداران به فروشندگان شهرستانی ارائه می‌شد که ممکن است این تخفیفات کاهش یافته یا حذف شده باشد اما در قیمت اصلی کارخانه تغییری صورت نگرفته است.
رئیس‌اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: به دلیل برنامه‌هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور مقابله با عرضه لوازم خانگی قاچاق در سطح کشور و بورس‌های فروش لوازم خانگی در تهران در دستور کار دارد، ممکن است برخی بنکداران تهرانی از ارائه کالاهای قاچاق خودداری کرده و جرأت ارسال آن را نداشته باشند، چرا که احتمال ضبط کالای آنها در میانه راه وجود دارد.
میری افزود: هرگونه تغییر در قیمت لوازم خانگی هیچ ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و امتناع از فروش کالاها تنها در حوزه کالاهای قاچاق مشهود بوده است که به هر حال باید از سطح بازار جمع‌آوری شوند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم برای آن برنامه دارد.
وی ادامه داد: به زودی جزئیات برنامه‌های مشترک اتحادیه لوازم خانگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سطح عرضه به منظور مقابله با فروش کالاهای قاچاق در سطح بازار اعلام خواهیم کرد.