کد خبر: ۱۷۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۳۱ روستای سمنان را آغاز کرد



 رضا اردکانیان وزیر نیرو طرح مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار استان سمنان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
رضا اردکانیان در آیینی همزمان مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار از توابع این استان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی داورآباد آرادان افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان گرمسار و آرادان با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد و با تکمیل آن بیش از چهار هزار و ۱۲۰ نفر از جمعیت روستایی استان سمنان از شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
همزمان با سفر اردکانیان، عملیات اجرایی گام نهایی طرح مجتمع آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان با اعتبار ۹۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال نیز کلنگ‌زنی شد.
پس از تکمیل این طرح سه هزار و ۶۰۵ نفر از جمعیت روستایی منطقه از شبکه آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.
حفر و بهسازی سه حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی به طول هشت هزار متر و احداث و بازسازی چهار باب مخزن هوایی حجم عملیات در گام دوم و بخش افتتاحی این طرح بود.
آغاز عملیات اجرایی در گام نهایی شامل حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه، احداث ۶ باب مخزن زمینی به حجم سه هزار مترمکعب برای کل مجتمع، احداث سه باب مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ مترمکعب، اصلاح توزیع آب آشامیدنی به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر و احداث خط انتقال آب به طول پنج هزار متر می‌شود.