kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
هزینه افشاگری «عزت الشابندر» علیه ابوظبی

امارات سیاستمدار عراقی را ربود

یک سیاستمدار عراقی که پیش از این در‌باره مقامات ابوظبی دست به افشاگری زده بود، در خاک امارات ناپدید شد.

شبکه تلویزیونی« المیادین» به نقل از منابع خود، خبر بازداشت «عزت الشابندر» سیاستمدار عراقی در امارات را تایید کرد. این منابع گفتند: عوامل دستگاه اطلاعاتی امارات الشابندر را در ابوظبی بازداشت و سپس، به هتلی در دبی منتقل کرده‌اند... دستگاه اطلاعاتی امارات بعدا، الشابندر را مجبور کرد طی توئیتی، خبر بازداشت خود را تکذیب کند!
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این منابع تصریح کردند: نزدیکان الشابندر ضمن تماس تلفتی با او، از وی خواستند که به عراق برگردد، اما او گفت که نمی‌تواند این کار را بکند.
به گفته این منابع، چیزی که سران امارات را خشمگین کرده، افشاگری الشابندر در‌باره حمایت مالی ابوظبی از آشوبگران در عراق بوده است. الشابندر اعلام کرده بود که امارات قصد دارد، با مسلح کردن چهار عشیره در استان الانبار، این استان را از عراق جدا کند.
در واکنش به ربودن الشابندر توسط دستگاه اطلاعاتی امارات، «شیخ قیس الخزعلی» رهبر «جنبش عصائب اهل الحق عراق» طی توئیتی نوشت: بازداشت الشابندر، نظیر کار «محمد بن سلمان» در بازداشت «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان است. اما این احمق (بن زاید) یادش رفته که نه امارات، عربستان است و نه عراق، لبنان.