kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

برف، شبکه برق الیگودرز را قطع کرد

فرماندار الیگودرز گفت: شبکه برق ۲ بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان، با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر به‌دلیل بارش سنگین برف قطع شد.

 
  الیگودرز‌– خبرنگار کیهان :

حمید کشکولی‌، افزود: بر اثر بارش برف سنگین راه ارتباطی 240 روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی با شهرستان به طور کامل قطع شد که به دلیل نبود راه دسترسی امکان حضور در منطقه و وصل شبکه برق ایجاد نشده است.
وی تصریح کرد: ارتفاع برف در سطح شهر ۳۰ سانتی متر و در گردنه‌ها به یک متر رسیده است و مدارس تعطیل شد. فرماندار الیگودرز گفت:‌ با وجود تداوم بارش برف اما راه‌های اصلی شهرستان الیگودرز باز و برخی تجهیزات راهداری نیز از استان درخواست شده است.
کشکولی اظهار داشت: اکنون نیروهای راهداری و امدادی در جاده‌ها حضور دارند و شب دوشنبه ۳۵ خانوار در راه مانده اسکان اضطراری و ۱۱ ماشین گرفتار در گردنه‌ها نجات داده شدند.
آبگرفتگی خیابان‌ها و قطع برق در آبادان
 در پی بارندگی
بارش باران که از بعدازظهر روز یکشنبه در آبادان بارید موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و قطع برق در برخی از مناطق شهر آبادان شد.
بارش باران در آبادان در کوی ذوالفقاری، احمدآباد و بهار رفت‌ وآمد خودرو‌ها و عابران را با کندی و اخلال روبه رو کرد.
بارش این نعمت الهی گرچه موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان آبادان شد، اما طراوت خاصی به آب و هوای این شهر بخشید و خوشحالی کشاوران به ویژه نخلداران را در پی داشت.
رئیس‌ اداره هواشناسی آبادان گفت: بارش باران پاییزی تا پایان امروز (سه شنبه) ادامه دارد.
ارتفاع ۱۶۰ سانتی متری برف در آلاشت سوادکوه
مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیشترین میزان ارتفاع برف استان را در آلاشت سوادکوه تا یک متر و ۶۰ سانتی اعلام کرد.
علی‌اصغر احمدی‌، درباره خسارت‌های ناشی از بارندگی چند روز گذشته اظهار داشت: بیشترین مسئله را در سیمرغ داشتیم و قبل از شروع بارندگی از سرایت آب به روستای شهرستان پیشگیری کردیم.
وی ادامه داد: پس از سیمرغ در یک روستای بابلسر چند واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند و در شهرستان محمودآباد نیز به دلیل شیب کم، حیاط چند واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با ‌اشاره به مسدود شدن راه برخی روستاها براثر بارش برف در ارتفاعات استان از جمله روستای فیل بند آمل یادآور شد: راه چند روستای آلاشت صبح روز دوشنبه بازگشایی شد.
احمدی یادآور شد: بخشی از راه‌های روستایی در چهاردانگه و دودانگه نیز در روزهای اخیر بازگشایی شده است.
وی بیشترین میزان بارندگی را به مقدار ۱۶۰ سانتی متر در آلاشت سوادکوه اعلام کرد.
برف راه ارتباطی ۲۲۳ روستای کوهرنگ را بست
فرماندار شهرستان کوهرنگ با‌ اشاره به قطع ارتباط ۲۲۳ روستای این شهرستان به سبب بارش سنگین برف گفت: با تلاش‌های اکیپ‌های راهداری محورهای مسدودی در حال بازگشایی است.
هوشنگ مصطفوی ، افزود: بارش برف که از روز یکشنبه در شهرستان آغاز شد، منجر به مسدود شدن برخی از راه‌های ارتباطی این شهرستان شد که با آغاز عملیات راهداران از ساعت ۴ صبح روز دوشنبه تمامی راه‌های اصلی و فرعی شهرستان بازگشایی شده است.
وی ادامه داد: همچنین راه‌های روستایی مسدود شده نیز در حال بازگشایی است اما تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان با زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی امکانپذیر است.
مصطفوی با بیان اینکه شرایط شهرستان کوهرنگ در وضعیت عادی قرار دارد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد از مسافرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند تقاضا کرد که به هشدارهای پلیس‌راه و راهداری توجه کنند و لباس گرم، موادغذایی لازم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه هم اینک ارتفاع برف در گردنه چری به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است، افزود: همچنین ارتفاع برف در شهر چلگرد ۴۰ سانتی‌متر گزارش شده است.
مصطفوی با ‌اشاره به امدادرسانی به ۶ خانوار عشایر در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، خاطرنشان کرد: با تدابیر به کار گرفته شده امنیت لازم را برای کوچ عشایری که در مسیر استان خوزستان هستند، فراهم کرده‌ایم.