کد خبر: ۱۷۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

وزیر کشور: درباره تغییر استانداران و فرمانداران به «آیت‌الله جنتی» توضیح دادم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: بنده درباره مسئله تغییر استانداران و فرمانداران به‌صورت حضوری به دبیر شورای نگهبان توضیح دادم و گفتم ما با قانونی در بحث بازنشستگان مواجه شدیم.



عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران و استانداران اظهار داشت: هر زمان که احساس کنیم منافع مردم در اجرای قانون و جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتی اگر در شب انتخابات باشد، این تغییرات را انجام می‌دهیم.
وزیر کشور ادامه داد: بنده درباره مسئله تغییر استانداران و فرمانداران به‌صورت حضوری به آیت‌الله جنتی توضیح دادم و گفتم ما با قانونی در بحث بازنشستگان مواجه شدیم. بعضی استانداران بازنشسته شدند و بعضی هم پست‌های بالاتری گرفتند. اما نکته اصلی این است که قطعاً و حتماً تغییر استانداران و فرمانداران در جهت انجام صحیح و قانون انتخابات است.
وی خاطرنشان کرد: اظهارات درباره تغییر فرمانداران و استانداران که مجری انتخابات هستند، شبهه‌افکنی در انتخابات است و خلاف نظر رهبری است که تأکید بر مشارکت دارند.
به گزارش تسنیم، رحمانی‌فضلی تصریح کرد: به‌عنوان وزیر کشور می‌گویم محال است بگذارم حق قانونی هیچ فردی چه رأی‌دهنده و چه نامزد انتخابات از بین برود. تمام تلاشم را در این مسیر خواهم کرد بنابراین خواهش دارم فضا را آرام نگه‌داریم.