kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

60 درصد دیابتی‌ها از بیماری خود خبر ندارند

رئیس انجمن دیابت ایران گفت: بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که در این میان ۶۰ درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند.



اسدالله رجب، در همایش انجمن دیابت آران‌وبیدگل در مجتمع کاشان مال افزود: بیماری دیابت در کشور روندی افزایشی داشته، چنان که ۳۰ سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا داشتیم اما این آمار به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.
وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در شمال تهران ۱۴ درصد از مردم بیماری دیابت دارند و ۱۸ درصد در معرض بیماری دیابت هستند؛ همچنین بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان قلب تهران دیابتی هستند که این آمار جای تامل دارد.
وی تصریح کرد: در کشور ما بیشتر روی درمان هزینه می‌کنند، در حالی که در کشورهای پیشرفته بیشتر روی جنبه پیشگیری هزینه و برنامه‌ریزی دارند زیرا پیشگیری حوصله، وقت و نتیجه‌گیری دراز مدت دارد.
رجب در ادامه برنامه‌ریزی انجمن دیابت ایران برای آموزش و پیشگیری جامعه هدف شامل پزشکان و بیماران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و درمان بیماری دیابت نقش پررنگی دارند چرا که با جامعه ارتباط نزدیک‌تری دارند و با کمک خیران به ایفای نقش خود در برابر بیماران می‌پردازند.