کوتاه اقتصادی
* در نخستين روزهاي سال تحصيلي، بيست و دومين مدرسه بانک اقتصادنوين در روستاي رشوانلوي شهرستان شيروان در استان خراسان شمالي افتتاح و به کودکان و نوجوانان اين روستا تقديم شد.به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين؛ آيين افتتاح اين مدرسه با حضور صفايي، معاون سرپرستي شعب منطقه شرق ايران و جمعي از مقامات و مسئولان کشوري و استاني، معلمان و دانشآموزان مدرسه و اهالي روستاي رشوانلو برگزار شد. در اين مراسم معاون سرپرستي شعب منطقه شرق کشور بانک اقتصادنوين ضمن تبريک فرارسيدن سال تحصيلي جديد، شرحي از آمار مدارس در دست ساخت و افتتاح شده بانک اقتصادنوين را در اختيار حاضران قرار داد. صفايي با اشاره به رويکرد بانک اقتصادنوين در ايفاي مسئوليتهاي اجتماعي گفت: بانک مشارکت در اين قبيل امور خير و انساندوستانه را وظيفه خود ميداند، ازاينرو در حد توان در اين عرصه حضور داشته و تاکنون در ساخت و احداث 34 مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور مشارکت کرده است که از اين تعداد، 22 مدرسه به بهرهبرداري رسيدهاند.
* مدیرعامل بانک سینا مهمترین برنامهها و فعالیتهای این بانک را تشریح کرد.ایمانی با بیان آنکه این بانک اکنون در جایگاه قابل قبول و مناسبی در نظام بانکی قرار دارد، خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی در مورد خدمات بانکی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به منظور جلب رضایت مشتریان و هموطنان است و با برنامههایی که به تدریج در بانک سینا اجرا خواهد شد، مسیر تحقق بهینه و مطلوب آن را میسر میسازیم. وی افزود: بانک سینا در نظام بانکی به عنوان بانکی بدون حاشیه و خوشنام با کارکنان نجیب، متعهد و متخصص شناخته میشود که این امتیاز و موفقیتی مهم و قابل اتکا محسوب میشود. وی با اشاره به ماموریت بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار عمده بانک سینا مبنی بر حمایت از قشر محروم و کمتر برخوردار جامعه اظهار داشت: بانک سینا با برنامهریزی و سیاستگذاریهای عمده، در راستای حمایت و یاری این قشر از جامعه که اگرچه ممکن است به لحاظ معیشتی دچار مشکلاتی باشند اما به لحاظ روحی، معنوی و تقوا سرآمد جامعه محسوب میشوند، بنیاد مستضعفان را در ایفای کامل این ماموریت همراهی خواهد کرد.
* در پی درج مطلبی به نقل از خبرگزاری فارس درباره گرانفروشی 14میلیون تومانی خودروی سراتو توسط کارخانه، شرکت سایپا با ارسال جوابیهای ادعا کرد: همانگونه که گروه خودروسازی سایپا پیشتر بهطور رسمی اعلام کرده، با توجه به تحریمها و ترک ایران توسط شرکای خارجی نظیر شرکت کرهای کیاموتورز، «تولید» سراتو در این گروه خودروسازی متوقف و این خودرو از سبد فروش محصولات سایپا حذف شده است. در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از این خودرو وجود دارد که با مجوز مراجع ذیربط و تحت نظارت نهادهای نظارتی در طرحهای تبدیلی و با تخفیف ويژه در قبال تعهدات غیرقابل تولید بر جای مانده از گذشته (فقط به صورت تبدیلی) عرضه میشوند و گروه سایپا هیچ برنامهای برای فروش این خودروها با قیمت اعلام شده و یا هر قیمت دیگری نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت. در حال حاضر اختلاف قیمت به شکلی که برای خودرو سراتو مطرح میشود، در خصوص تعدادی دیگر از محصولات سایر شرکتها نیز وجود دارد، لیکن اصرار بر مطرح کردن اختلاف قیمت خودرو سراتو، برای خودرویی که تولید و فروش آن توسط سایپا مدتهاست متوقف شده، شائبه عدم بیطرفی و تلاش هدفمند و جهتدار برای ایجاد ذهنیت منفی علیه یک تولیدکننده داخلی در میان مخاطبان در سال رونق تولید تقویت میکند.