kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
گزارش خبری

نجوای یک جامانده از اربعین گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود!




 سمیه دولتی
بسیاری قصد رفتن نداشتند و رفتند و بسیاری نیز قصد کردند راهی شوند و نشد!
درست مصداق بارز این سروده زیبای قیصر امین‌پور «‌گاهی هزار دوره دعا بی‌اجابت است/ گاهی نگفته قرعه به نام تو می‌شود!...»
دوباره سفر عاشقان حسینی(ع) به سوی معشوق الهی خود آغاز شده است، مشتاقان سراسیمه بار سفر می‌بندند و بی‌توجه به تمام مرارت‌های این راه پرفراز و نشیب، چون سیلی خروشان جاری و ساری می‌شوند، اما آقاجان! این بار هم من لایق نبودم زائرت باشم و باز هم جا ماندم!
آری جاماندم از قافله عشقی که می‌رود تا شعار از دل برآمده «کلنا عباسک یا زینب(س)» سر دهد و در راه پیاده‌روی مسیر عشق، عاشقانه نجف را به کربلا ختم کند.
همین که در حسرت دیدار حرمت سر از پا نمی‌شناسم خودش برای همچو من توفیقی است بی‌انتها و عنایتی است بی‌بدیل، اما منتظر می‌مانم تا شاید این سعادت نصیبم شود و در لیست زوار دایمی و همیشگی شما قرار گیرم، و چه زیباست این انتظار شیرین و چه سخت است این انتظار بی‌پایان!
آقاجان! میهمانانت در راه‌اند و کیلومترها به عشق دیدار کربلای ‌معلی، این سرزمین پاک الهی و قطعه‌ای از بهشت برین، را پیموده اند، و چه لذتی دارد به هوای حرم یار طی کردن راه و چه زیباست زخم‌ها و تاول‌هایی که به عشق آقا و استشمام بوی حرمش برپاها می‌نشیند و هرگز دلت نمی‌خواهد این زخم‌ها التیام یابند، چرا که یادآور لحظات ناب حرکت در مسیر عاشقی است.
بوی عطر حرمت از لحظه نیت این سفر بی‌نظیر به مشام می‌رسد و از شدت سرمستی از این عشق، مشقت‌ها بی‌معنا می‌شوند و خوشا به حال آنانی که راه ارباب بی‌کفن را همچنان با‌اشتیاق تمام ادامه می‌دهند و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام و پیشوا و مقتدای امروز خود نیز لبیک می‌گویند. و به راستی رهبر معظم انقلاب و نائب امام عصر ارواحنافداه چه زیبا تعبیر کردند این راه‌پیمایی عظیم اربعین را به یک رسانه
بی‌همتا!
امام خامنه‌ای در سخنان چند روز پیش خود فرمودند: اهمیت اربعین از روز اول هم که به وجود آمد به همین اندازه امروز بود. اربعین اول رسانه پرقدرت عاشورا است. این چهل روز، چهل روز فرمانروایی منطق حق در میان دنیای ظلمانی بنی‌امیه و سفیانی‌ها بود.
اهل بیت(ع) در یک حرکت چهل روزه طوفانی بپا کردند... امروز این حرکت راه‌پیمایی در دنیای پیچیده و پرتبلیغات ، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است.چنین چیزی در دنیا وجود ندارد (اینکه) همه حرکت می‌کنند به سمت آن مبدا.
به درستی گفتند که «الحسین یجمعنا». این حرکت باید روز‌به‌روز گسترش و عمق بیشتری پیدا بکند.»
و به امید اینکه در اربعین دیگری در لیست زوار دایمی اباعبدالله‌الحسین(ع) باشیم...اللهم ارزقنا... السلام علی الحسین(ع) و علی علی ابن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب الحسین(ع)!