kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

اجحاف در حق خبازان تنکابن با اقدامات خلاف قانون

نایب‌رئیس‌اتحادیه خبازان تنکابن از برخی بی‌قانونی‌ها در صنف خبازان این شهرستان توسط برخی پیمانکاران شرکت تعاونی خبازان انتقاد کرد.



اردشیر منصور کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کارخانه‌های آرد مازندران در سال 1393، آرد خود را 400 تومان اضافه‌تر از قیمت مصوب فروختند و مرتکب گران فروشی شدند. بر همین اساس، یکی از خبازان با سابقه، علیه این کارخانه‌ها شکایت کرد.
وی افزود: با این حال، اداره تعزیرات به نفع کارخانه داران وارد شد اما رای دیوان عدالت در نهایت این بود که کارخانه داران باید چهار میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه پرداخت کنند اما تاکنون که یک سال و نیم از حکم دیوان می‌گذرد، این رقم پرداخت نشده است.
نایب‌رئیس‌اتحادیه خبازان تنکابن ادامه داد: همچنین در تیر ماه سال 1394 عرضه آرد یکسان ‌سازی شد و بر این اساس، کلیه آردهای دولتی به شرکت خلیج‌فارس واگذار شد. به عبارتی، از آن تاریخ به بعد خبازان نباید به هیچ عاملی به جز شرکت مذکور رجوع می‌کردند چراکه تهیه آرد خارج از این روند، قاچاق محسوب می‌شد.
کیایی اضافه کرد: با این وصف، مواردی مشاهده شد که برخی انبار‌های دولتی آرد به صورت آزاد (یا به عبارت دیگر، قاچاق) خریداری شده است، پیگیری‌ها نیز نشان داد که چنین اتفاقی افتاده و پیمانکار شرکت تعاونی خبازان‌،آردی را که ما کیسه‌ای 36 هزار تومان می‌خریم، 50 هزار تومان به صورت آزاد می‌فروشد.
به گفته وی، برخی پیمانکاران شرکت تعاونی خبازان در حالی آرد دولتی را به قیمت کیسه‌ای 50 هزار تومان به تولیدکنندگان کیک و کلوچه می‌فروشند که اگر تولیدکنندگان کیک و کلوچه بخواهند آرد خود را در بازار تهیه کنند باید برای هر کیسه 140 هزار تومان بپردازند.
نایب‌رئیس‌اتحادیه خبازان تنکابن مدعی شد: هم اکنون فردی مدیرعامل شرکت تعاونی خبازان تنکابن است که همزمان رئیس‌اتحادیه خبازان تنکابن نیز می‌باشد، فارغ از اینکه تصدی هم زمان این دو پست غیرقانونی به نظر می‌رسد شبهاتی نیز درباره عملکرد وی وجود دارد.