kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
در 3 استان مرزی

سقف برداشت خودپردازها 500 هزار تومان شد

بانک مرکزی سقف برداشت خودپردازها در 3 استان مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان را به 500 هزار تومان افزایش داد.




بانک مرکزی روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص‌ خدمات بانکی در ایام اربعین تأکید کرد:
«1. بمنظور رفاه حال زوار محترم، سقف برداشت از خودپردازها از تاریخ ۱۵ تا اواخر مهر ۱۳۹۸ در مسیر راهپیمایی در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، روزانه پنج میلیون ریال می‌باشد.
2. هموطنان عزیز بمنظور تامین ارز مورد نیاز خود تا سقف ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها می‌توانند با دردست داشتن گذرنامه و کارت ملی به صرافی‌های مجاز یا بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان مراجعه کنند.
3. به زوار عزیز توصیه می‌شود ارز مورد نیاز را در استان‌های مبدأ تهیه کنند».
در همین رابطه گفتنی است که همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین تقاضا برای خرید دینار عراق در صرافی‌ها افزایش یافته است. آنطور که بانک مرکزی اعلام نموده، سقف پرداخت ارز به زوار اربعین معادل 100 یورو تعیین شده است که بر این اساس هر زائر می‌تواند 124هزار دینار عراق از صرافی‌ها خریداری کند.
گزارش خبرگزاری فارس از وضعیت توزیع ارز در سطح صرافی‌ها در روز شنبه حاکی از ازدحام جمعیت در مقابل صرافی بانک شهر است. صرافی بانک شهر 100 دینار عراق را به نرخ هزار و 20 تومان توزیع می‌کند. اما صرافی‌ بانک ملت و بانک ملی دینار عراق توزیع نمی‌کند. بانک شهر شعبه دوم توزیع ارز را چهارراه
ولی عصر قرار‌داده است. برخی صرافی‌ها هم دینار عراق را به قیمت هزار و 20 تومان (100 دینار عراق) می‌فروشند اما در تعداد قابل توجهی از صرافی‌های آزاد ارز دینار توزیع نمی‌کنند. زائران اربعین علاوه‌بر دینار، از صرافی بانک‌ها و سایر صرافی‌ها می‌توانند معادل 100 یورو، دلار یا یورو خریداری کنند.
خبرگزاری تسنیم هم گزارش داد، بعد از آنکه بانک‌ها ارائه خدمات را محدود به دارا بودن کارت ملی هوشمند کردند این بار صرافی‌های بانکی نیز به میدان آمده و شرط کرده‌اند که هر گونه خرید و فروش ارز در این صرافی‌ها منوط به دارا بودن کارت ملی هوشمند از سوی متقاضیان است.