kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ:

امسال پایتخت از معتادان متجاهر پاکسازی می‌شود

فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ گفت: امسال، سال پاکسازی پایتخت از معتادین متجاهر است و تاکنون 25 هزار نفر معتاد متجاهر را جمع‌آوری کرده‌ایم که بعضی از آنها نیز شاید 10 بار بازداشت و ساماندهی شده باشند.




به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی ‌در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ‌ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از لوث وجود خرده‌‌فروشان، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در این طرح، نگهداری معتادین متجاهر بوده است که این اقدام با همراهی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه، سازمان زندان‌ها و ناجا به ثمر رسیده است. همچنین در بحث بازپروری نیز سازمان بهزیستی اقدامات خوبی را انجام دادند و مرکز زیادیان و سروش مهر به سطح نگهداری این معتادین اقدام کرده است.
رحیمی ‌افزود: با گذشت چند ماه از سال جاری منطقه‌ای به وسعت بیش از 26 کیلومتر و محل زندگی 300 هزار نفر پاکسازی شده است و امروز وضعمان بهتر از قبل شده است؛ می‌توان گفت که این محلات تا 90 درصد پاکسازی شده است.
شناسایی 230 منزل فروش مواد مخدر
وی با‌ اشاره به اجرای طرح ظفر گفت: در مرحله اول طرح ظفر 230 منزل را در اقصی نقاط تهران شناسایی کردیم که به وضوح کار فروش مواد مخدر را انجام می‌دادند و از این 230 خانه 30 منزل پلمب شد و به زودی طرح ظفر2 اجرایی می‌‌شود.
رحیمی ‌افزود: بحث طرح انضباط شهری را نیز آغاز کرده‌ایم و در 10تا 15 نقطه که در توزیع مواد مخدر تأثیرگذار هستند را شناسایی کرده‌ایم و در پارک دانشجو که مجموعه‌ای از انواع و اقسام آسیب‌ها را دارد و همین‌طور در بخشی از خیابان ولی‌عصر(عج) بیش از هزاران نفر فعالیت می‌کردند که پاکسازی شد و همین‌طور جنوب بازار عبد‌ل‌آباد نیز پاکسازی شده است. همچنین حد فاصل میدان قدس تا تجریش نیز پاکسازی شد.
فرمانده انتظامی ‌تهران بزرگ اظهار داشت: در محدوده محلات شوش، هرندی و مولوی 20 تا 30 مسجد بسته شده بود که امروز این مساجد باز شده‌اند و مردم می‌توانند در این مساجد نماز بخوانند.
وی تأکید کرد: ما از ابتدای این طرح تاکنون 25 هزار نفر را جمع‌آوری کرده‌ایم و شاید بعضی از اینها 10 بار نیز دستگیر و ساماندهی شده باشند.
5 درصد از افراد جامعه معتاد هستند
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این جلسه گفت: مناطق شوش، هرندی و فرحزاد دارای بیشترین معتادین متجاهر است و حق معتادان نیست که در زیر پل‌ها و در کنار جوی آب باشند و البته حق مردم هم نیست که با این آسیب‌ها چهره به چهره مواجه شوند.
اسکندر مؤمنی افزود: در حال حاضر 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد می‌‌شود و بسیاری از جرایم خرد و خشن ناشی از مصرف مواد مخدر است، در حال حاضر ظرفیت‌ها درخصوص مبارزه با مواد مخدر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: ما در کشور 3 میلیون و 800 هزار مصرف‌کننده مواد مخدر داریم که یک میلیون و 600 هزار نفر آنها مصرف‌کننده تفننی هستند و در مجموع 4 میلیون نفر از 15 سال سن تا 65 سال سن که حدود 5 درصد از جامعه می‌شوند درگیر اعتیاد هستند که البته این عدد کمی ‌نیست و حتی یک نفر هم برای ما زیاد است. همچنین حدود 100 هزار نفر معتاد متجاهر در کشور داریم.