کد خبر: ۱۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
فرزاد موتمن:

نحوه انتخاب برگزیدگان جشن خانه سینما یک بازی ناجوانمردانه است(اخبار ادبی و هنری)

یکی از اعضای آکادمی جشن خانه سینما، از نحوه انتخاب برگزیدگان در این جشن پرده برداشت و آن را یک بازی ناجوانمردانه توصیف کرد.




فرزاد موتمن، درباره نحوه انتخاب برگزیدگان جشن خانه سینما در فضای مجازی نوشت: «مشکل اصلی جشن خانه سینما، نحوه فیلم دیدن و رأی دادن اعضای آکادمی است که من هـم یکی از آن‌هـا هـستم. هـمه فیلم‌هـا توسط همه اعضا مشاهـده نمی‌شوند. فیلم‌هـایی که در جشنواره فجر جایزه گرفته‌اند یا اکران موفقی داشته‌اند، بیشترین توجه را جلب می‌کنند و حین نمایش باقی فیلم‌هـا، سالن بسیار خلوت است، مواردی پیش می‌آید که فیلمی بر‌خلاف انتظار در یکی دو رشته کاندید می‌شود و آنگاه در مرحله دوم، تعداد بیشتری از اعضای آکادمی آن را می‌بینند و احساس می‌کنند که این فیلم می‌توانست در رشته هـای بیشتری کاندید شود، در واقع سایه فجر و گیشه از هـمان ابتدا بر تصمیم‌گیری‌هـا سنگینی می‌کند، اما مسئله به این ختم
نمی‌شود.» این فیلمساز در ادامه تصریح کرد: «تعداد اعضا، بسیار زیاد است و این به این معنی است که آرای هـر فرد، چندان تصمیم گیرنده و پررنگ نیست، به هـمین دلیل اغلب شاهـدیم که بسیاری از اعضا واقعاًً رأی نمی‌دهـند. برخی از اعضای صنوف، لیستی را از یک سرگروه می‌گیرند و کپی می‌کنند. هـر‌طور که به این شرایط نگاه می‌کنی چندان «بازی جوانمردانه»‌ای به نظر
نمی‌رسد...»