کد خبر: ۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

پیکر سید علاءالدین باباشهابی در قطعه هنرمندان بهشت‌ محمدی سنندج آرام گرفت

پیکر استاد «سیدعلاالدین بابا شهابی» هنرمند فقید کردستانی، صبح دیروز در میان حزن و اندوه مردم سنندج پس از تشییع از مقابل مسجد ملاویسی، در قطعه هنرمندان بهشت محمدی این شهر آرام گرفت.

به گزارش ایرنا از سنندج در این مراسم علاوه بر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمع زیادی از اصحاب هنر و رسانه استان کردستان حضور داشتند.
استاد بابا شهابی پنجشنبه در 75 سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران دارفانی را وداع گفت.
سیدعلاءالدین باباشهابی در سال 1318 خورشیدی در شهر سنندج بدنیا آمد، وی از هفت سالگی با ورود به دبستان با موسیقی آشنا شد و در سال 1335 با خواندن سورد «ای وطن» در رادیو سنندج، بطور رسمی کار خوانندگی را آغاز کرد. حاصل فعالیت‌های هنری بابا شهابی اجرای 60 ترانه در ارکسترهای مختلف است.