kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

«منطقه پرواز ممنوع» در جشنواره کودک پرواز می‌کند

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» از تولیدات دبیرخانه جشنواره عمار برای مخاطب نوجوان، فردا در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.



«منطقه پرواز ممنوع» اولین فیلم بلند سینمایی امیر داسارگر است. کارگردانی که تا به حال چند فیلم کوتاه و نیمه‌بلند داستانی در جشنواره فیلم عمار داشت. اما نخستین فیلم سینمایی بلند این کارگردان جوان با نام «منطقه پرواز ممنوع» با مضمونی راهبردی و در قالب پرماجرا و مخصوص مخاطب نوجوان، در بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان پذیرفته شده و یکی از امیدهای کسب جوایز در این بخش است.
حامد بامروت‌نژاد، تهیه‌کننده «منطقه پرواز ممنوع» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: اولین اکران این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان، فردا سه‌شنبه 29 مرداد ساعت 18:30 در سینما چهارباغ خواهد بود.
وی افزود: «منطقه پرواز ممنوع» یکی از هفت فیلم پذیرفته شده در بخش سینمای ملی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. اما ویژگی مهمش این است که از معدود فیلم‌هایی است که برای مخاطب نوجوان ساخته شده است. متأسفانه سینمای نوجوان در کشور ما بسیار نحیف است چون فیلم‌هایی در این زمینه بسیار کم تولید می‌شود و بسیار کم هم به این فیلم‌ها توجه صورت می‌گیرد؛ در این جشنواره نیز عمده توجه به فیلم‌های کودک است و آثاری هم که به‌عنوان فیلم نوجوان ساخته می‌شوند، اغلب درباره نوجوانان اما برای مخاطب بزرگسال هستند. اما فیلم ما، سعی کرده تا این خلأ را پر نماید. یعنی از ابتدا که کار نگارش فیلمنامه را آغاز کردیم، تلاش شد تا ذائقه مخاطب نوجوان در نظر گرفته شود.
این تهیه‌کننده ادامه داد: داستان «منطقه پرواز ممنوع» یک فیلم ماجراجویانه درباره سه نوجوان است که سعی دارند تا برای شرکت در یک مسابقه، یک هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) را بسازند. اما آنها درگیر یک مسئله می‌شوند و...