kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

پرتاب موشک چندبار مصرف

شرکت فضایی خصوصی چینی برای سومین بار موشک قابل استفاده مجدد خود را به فضا ارسال کرد تا هزینه ساخت موشک را حداقل 20 میلیون دلار کاهش دهد.



به گزارش فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، شرکت فضایی خصوصی چینی «لینک اسپیس» برای سومین بار موشک قابل استفاده مجدد خود را به فضا پرتاب کرد. شرکت‌های خصوصی مانند Elon Musk›s SpaceX و LinkSpace چین با هدف استفاده مجدد از راکت‌ها به‌طور چشمگیری هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهند.روزگاری ایالات متحده و روسیه این مسئله را مطرح می‌کردند که چه کسی می‌تواند استفاده مجدد از موشک را ممکن کند.حالا شرایط به‌گونه‌ای است که همه در تلاش هستند موشک‌هایی را بسازند که با محیط زیست سازگارترین هستند. موشک 8/1 متری قابل استفاده چین
«آر.ال.وی- تی5» نام دارد و تا ارتفاع 300 متر بالا رفت و پس از 50 ثانیه، با دقت فرود 7 سانتی‌متر و بطور ایمن به زمین بازگشت.بر اساس اخبار منتشر شده، متوسط ​​هزینه پرتاب موشک کوچک مانند سیستم نوآوری Northrop Grumman Pegasus بین 25 تا 30 میلیون دلار است و شرکت خصوصی چینی در تلاش است تا هزینه ساخت موشک را با استفاده مجدد به 4/5 میلیون دلار کاهش دهد.