kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
پس از بن سلمان‌، ماکرون و ترزا می

ترامپ رهبران ژاپن و کره جنوبی را هم تحقیر و مسخره کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی در نیویورک با تقلید از لهجه آسیایی، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و نخست‌وزیر ژاپن را هم مورد تمسخر قرار‌داد. ترامپ این را هم گفت که این دو کشور باید پول بیشتری به او بدهند.



سرویس خارجی-

ترامپ، فقط یک شخص نیست، ماهیت نظام حاکم بر آمریکاست که بر خلاف رؤسای جمهور پیشین این کشور، در «لفافه» سخن نمی‌گوید. برای «چنین ماهیتی» دوست و دشمن، متحد و غیر متحد فرقی نمی‌کند همه گاوهای شیردهی هستند که باید دوشیده شوند. برای ترامپ تفاوتی بین «بن سلمان» و «آبه» نیست. تا دیروز ملک سلمان و بن سلمان را به چشم گاو شیرده نگاه می‌کرد، چندی است نشان داده سران کشورهای غربی و متحد آمریکا را نیز به این لیست دو نفره اضافه کرده است.
 «ترامپ» ماه گذشته میلادی «ترزا می» و «ماکرون»، نخست وزیر سابق و رئیس‌جمهور کنونی فرانسه را «احمق» خطاب کرده و از آنها خواسته بود سهم مالی خود را در ناتو افزایش دهند. آمریکایی‌ها حتی به آلمان، صنعتی‌ترین کشور اروپا دستور دادند، روابط گازی خود با روسیه را قطع کند. حالا خبر رسیده که رئیس‌جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته سران کره جنوبی و ژاپن را هم به سخره گرفته و گفته آنها هم باید به آمریکا پول بیشتری بدهند.
او در مراسم جمع‌آوری کمک مالی در نیویورک از ملاقات‌های خود با رهبران این دو کشور صنعتی گفته: «خب چرا ما باید بابت دفاع از آنها هزینه پرداخت کنیم؟ آنها باید پول بدهند.» وی سپس لهجه «مون جائه این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را حین صحبت درباره اینکه او چطور «تسلیم مذاکرات سخت» او شد، مسخره کرد.
 به گزارش ایسنا اما رفتار نادرست سیاسی و توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری آمریکا به همین جا ختم نشد. دونالد ترامپ در سخنانش به این نکته اشاره کرد که حین ملاقات با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از او پرسیده که «آیا خلبان‌های کامیکازه در جنگ جهانی دوم مست بودند یا مواد استفاده می‌کردند؟» کامیکازه به حملات انتحاری‌ای گفته می‌شود که از سوی نیروی هوایی ارتش امپراتوری ژاپن علیه کشتی‌های جنگیِ نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم انجام می‌شد. ترامپ گفته: «تصور کنید آنها با نصف باک سوخت سوار یک هواپیما می‌شدند و تنها به عشق کشورشان به سمت کشتی‌های دشمن می‌رفتند»!
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در بحث پیرامون آسیا با عباراتی بسیار گرم و ستودنی درباره کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی صحبت کرد. ترامپ گفت: «این هفته نامه بسیار زیبایی از او دریافت کردم. ما دوست هستیم. مردم می‌گویند او وقتی مرا می‌بیند، لبخند می‌زند. اگر من رئیس‌جمهوری آمریکا نشده بودم، جنگ بزرگی با کره‌شمالی داشتیم». ترامپ پیشتر هم لهجه آسیایی را مورد تمسخر قرار‌داده بود. او ماه فوریه( بهمن 97) با لهجه آسیایی درباره ملاقات خود با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین صحبت کرد و اعتراضاتی را برانگیخت.