kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال



حکم محرومیت برای پرسپولیس و سپاهان
 تعلیقی است!
عضو سابق کمیته انضباطی گفت:‌ بنده به عنوان یک مطلع و طبق آن چیزی که از عضو فعال کمیته انضباطی جناب محمدی که مسئول این پرونده هستند پرسیدم می‌گویم که این رأی معلق است.
سایت رسمی باشگاه پرسپولیس دیروز خبری را در مورد تعلیقی بودن حکم محرومیت هواداران این تیم منتشر کرد که انتشار این خبر چالش‌هایی را به همراه داشت، چرا که هنگام انتشار حکم کمیته انضباطی روی سایت فدراسیون فوتبال هیچ اشاره‌ای به تعلیقی بودن محرومیت تماشاگران پرسپولیس نشده بود. حسین عبداللهی دبیر پیشین کمیته انضباطی در این خصوص گفت: حکم صادر شده در خصوص هواداران پرسپولیس و سپاهان تعلیقی است یعنی هواداران این دو تیم می‌توانند در بازی اول فصل جدید حضور داشته باشند و محرومیت آنها برای مدت شش ماه تعلیقی است. اگر آنها در طی این مدت تخلفی انجام دهند در اولین مسابقه‌ای که میزبان هستند محرومیت تعلیقی لغو و به اجرا گذاشته می‌شود اما اگر تخلفی در شش ماه نداشته باشند حکم بلااثر می‌شود.عبداللهی در مورد اینکه برخی رسانه‌ها از قول او نقل کردند که حکم محرومیت هواداران پرسپولیس تعلیقی نیست، گفت: من اصلاً عنوانی در کمیته انضباطی ندارم و دبیر این کمیته نیستم! جناب حسن‌زاده دستور دادند و من چون کارهای معوقه‌ای داشتم در حال حاضر در این کمیته مشغول کمک هستم. چون بازنشسته دادگستری هستم ممنوعیت کاری دارم. بنده به عنوان یک مطلع و طبق آن چیزی که از عضو فعال کمیته انضباطی جناب محمدی که مسئول این پرونده هستند پرسیدم می‌گویم که این رأی معلق است.وی در خصوص اینکه برای تعلیقی نبودن این رأی به خبر منتشر شده روی سایت فدراسیون فوتبال استناد می‌شود، گفت: در انتشار این خبر اشتباه شده بود و تا جایی که من می‌دانم روی سایت فدراسیون اصلاح کردند و کلمه تعلیقی را اضافه کردند.
توافق اولیه پرسپولیس با مهاجم برزیلی
باشگاه پرسپولیس پس از کش و قوس‌های فراوان با بازیکن برزیلی مد نظر سرمربی این تیم به توافق اولیه رسید.
جونیور که ۲۴ سال سن دارد و سابقه حضور در تیم‌های ملی پایه برزیل را دارد با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حضور یکساله در این تیم به توافق رسید.این بازیکن به احتمال فراوان بامداد سه‌شنبه وارد تهران می‌شود تا در تست‌های پزشکی حاضر شده و در صورت موفقیت بلافاصله قرارداد خود را با سرخپوشان به امضا می‌رساند.این بازیکن شرایط مالی باشگاه پرسپولیس را به طور کامل پذیرفته است و از قرار معلوم مصدومیت خاصی نیز ندارد.پیش از این باشگاه پرسپولیس قصد به خدمت گرفتن مادیبو مایگا را داشت که این مهاجم به دلیل مصدومیت نتوانست تست‌های پزشکی ایفمارک را پشت سر بگذراند و مجبور به ترک ایران شد.
شاهین بوشهر با ۲ بازیکنان گرجستانی قرارداد بست
 ماکسیم کوویلیتایا و لوکا گادرانی، بازیکنان گرجستانی مورد نظر عبدالله ویسی ظهر دیروز با باشگاه شاهین شهرداری بوشهر قرارداد بستند و رسما به عضویت این تیم درآمدند.
لوکا گادرانی که جمعه شب گذشته وارد بوشهر شد، با حضور در محل باشگاه، قرارداد خود را با این تیم امضا کرد.ماکسیم کوویلیتایا و لوکا گادرانی بازیکنانی بودند که در سفر عبدالله ویسی به گرجستان، مورد توجه این سرمربی قرار گرفتند و در نهایت به جمع شاگردان ویسی ملحق شدند.
سازمان لیگ برای تیم‌های بدهکار کارت بازی  صادر نمی‌کند
تیم‌های بدهکار می‌توانند قراردادهای خود را در هیئت فوتبال ثبت کنند اما سازمان لیگ برای بازیکنان این تیم‌ها کارت بازی صادر نمی‌کند.
دیروز علی رغم بدهکار بودن باشگاه استقلال، بازیکنان این تیم توانستند با حضور در هیئت فوتبال قرارداد خود را ثبت کنند. این در حالی بود که پیش از این گفته شده بود تیم‌های بدهکار حق چنین کاری ندارند و ابتدا باید قسمتی از بدهی خود را صاف تا بتوانند قرارداد بازیکنانشان را ثبت کنند. هیئت فوتبال قرارداد بازیکنان همه تیم‌ها را ثبت می‌کند اما سازمان لیگ برای بازیکنان تیم‌هایی که بدهی دارند، کارت بازی صادر نمی‌کند و آنها موظف به پرداخت بدهی‌هایشان تا پیش از شروع هفته اول هستند.
شکایت عراق به دادگاه بین‌المللی ورزش
به‌خاطر لغو میزبانی
فدراسیون فوتبال عراق به خاطر لغو میزبانی خود در انتخابی جام جهانی 2022 به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال عراق در انتخابی جام جهانی با تیم‌های ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج هم‌گروه است. فیفا چند ماهی است که برگزاری بازی در خاک عراق را بدون مشکل دانسته اما ظاهرا فدراسیون بین‌المللی فوتبال تمایل ندارد که بازی‌های انتخابی جام جهانی در خاک عراق برگزار شود.عراقی‌ها به شدت نسبت به این تصمیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض دارند تا جایی که برای لغو کردن این حکم از فیفا و AFC به دادگاه عالی داوری بین‌المللی (کاس) شکایت کرده‌اند.
علی جبار نائب رئیس‌فدراسیون فوتبال عراق در این باره گفت: با وجود آنکه فیفا پیش از این به ما اعلام کرد که می‌توانیم در بصره، اربیل و کربلا از حریفان خود میزبانی کنیم اما به یک‌باره این حکم را لغو کرده و اجازه میزبانی را به ما نمی‌دهد. از این نوع رفتار واقعا شگفت زده شده‌ایم.او ادامه داد: این تصمیم فیفا نتیجه دخالتی کشورهایی است که توان رویارویی با ما در بصره را ندارند و دست به چنین رفتارهای می‌زنند تا فیفا را متقاعد به لغو میزبانی ما کنند.
پیش از این هم رئیس‌فدراسیون فوتبال عراق و وزیر ورزش و جوانان این کشور تهدید کردند که اگر اجازه میزبانی از آنها گرفته شود از رقابت‌های انتخابی جام جهانی کناره‌گیری خواهند کرد.
امید ابراهیمی در آستانه جدایی از الاهلی
باشگاه الاهلی قطر با یک بازیکن استرالیایی به توافق نهایی رسید و به احتمال خیلی زیاد او جایگزین امید ابراهیمی خواهد شد.
به گزارش الرای، امید ابراهیمی در فصل نخست حضور خود در الاهلی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. این بازیکن ایرانی قرارداد دو ساله با الاهلی دارد اما ظاهرا این باشگاه قطری به دنبال فسخ قرارداد با او است.روزنامه الرای در شماره امروز خود نوشت که باشگاه الاهلی با شین لوری بازیکن استرالیایی به توافق نهایی رسیده و این بازیکن برای حضور در تست پزشکی الاهلی وارد قطر شده است.این روزنامه نوشت که سهمیه بازیکنان خارجی الاهلی تکمیل شده و باتوجه به اینکه لوری بازیکن آسیایی است در صورت عقد قرارداد با او به احتمال خیلی زیاد جایگزین امید ابراهیمی خواهد شد.با توجه به اینکه لیگ قطر هم در آستانه آغاز شدن است در صورت قرار گرفتن ابراهیمی در فهرست فروش الاهلی باید منتظر بازگشت او به هم به لیگ ایران باشیم و شاید او راهی استقلال شود.
انتقاد پیشکسوت فوتبال ایران از مسئولان فدراسیون
فدراسیون فوتبال به آدمی که 62 سال در فوتبال ایران بوده حتی یک زنگ نمی‌زند و این موضوع نشان می‌دهد که فدراسیون چنین افرادی را به یاد ندارد.
فرامرز ظلی پیشکسوت فوتبال ایران مثل همیشه دغدغه اصلی و مهمش فوتبال است هرچند این روزها با بیماری دست و پنجه می‌کند. دروازه بان سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال(تاج)، کیان و پاس تهران یکی از چهره‌های مطرح تاریخ فوتبال ایران است. او در گفت‌و‌گو با سایت کیهان ورزشی در خصوص حال و روز این روزهای خود گفت:حدود یک ماه است که دچار بیماری روده شده ام ، دو عمل هم انجام داده ام که خدا روشکر رو به بهبودی هستم ولی هزینه درمانم خیلی بالاست. وی افزود: چندین سال بود که من در مجموعه انقلاب تهران ،مدرسه فوتبال داشتم ولی متاسفانه زمین را از ما گرفتند و به پژمان جمشیدی داده‌اند‌، از روی ناچاری به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده ایم،۲۱ سال است که کودکان و نوجوانان را آموزش می‌دهم و هشت بار به عنوان مدرسه فوتبال نمونه انتخاب شده ایم ولی چه فایده؟ الان یک بچه ۲۰ ساله را می‌شناسم که به وسیله ارتباطاتی که با فوتبالیست‌ها دارد یک مدرسه فوتبال در منطقه تهرانپارس زده که... رئیس‌دپارتمان پیشکسوتان بودم و می‌خواستند برای دو جام جهانی من را به همراه تیم ببرند ولی به خاطر مدرسه فوتبال و بچه‌های مردم نرفتم. چه کسی چنین کاری می‌کند؟ من در این سال‌ها حتی یک مورد شکایت هم نداشته ام. با همین وضعیتی که دارم خودم را موظف می‌دانم که حتما برای آموزش کودکان و نوجوانان بر سرتمرینات حاضر شوم. سعی می‌کنم تا جایی که می‌شود یک جلسه هم غیبت نکنم.ظلی با انتقاد از فدراسیون فوتبال که حتی یک تلفن هم به او نزده‌اند ،گفت: دیگر خسته شده ام. به خدا این رفتارها با پیشکسوتان بد است. من نیاز به محبت دارم. خدا را شکردستم به دهنم می‌رسد ولی وظیفه جامعه فوتبال و ورزش است که به ما کمک کند ، دوست ندارم دستم را پیش کسی دراز کنم.