شرکت توزیع برق تهران:
۲۰۰ هزار مشترک پرمصرف برق کنتور هوشمند میگیرند
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بااشاره به اینکه 10 درصد انرژی برق کشور در تهران مصرف میشود، گفت: تا پایان سال جاری 200 هزار مشترک پرمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند میشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین صبوری در نشست خبری با تأکید بر اینکه شرکت توزیع برق تهران زیانده نیست، اظهار کرد: شرکت توزیع برق تهران سالانه 22 میلیارد کیلووات ساعت برق میفروشد.
وی درباره میزان خاموشی در تهران در تابستان امسال افزود: خاموشیهای برق نسبت به پارسال 10 درصد کاهش پیدا کرد.
صبوری بااشاره به اینکه تهران با 4.5میلیون مشترک 10 درصد مشترکان کشور را در خود جای داده است اعلام کرد: 10 درصد انرژی برق کشور در تهران
مصرف میشود.
وی ادامه داد: 76 درصد مشترکان تهران خانگی هستند که 40 درصد انرژی برق تهران را به خود اختصاص دادهاند.
این مسئول اضافه کرد: طبق پیشبینیهای صورت گرفته پیک مصرف برق تهران قرار بود به پنج هزار مگاوات برسد که با مدیریت مصرف و همکاری سازمانها و ادارات پیک مصرف برق تهران به چهار هزار و 660 مگاوات رسید.
به گفته صبوری مصرف برق تهران نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.
وی گفت: پس از ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مقرر شد از ساعت 12 تا 16 ادارات با استفاده از مولدهای خود تامین برق خود را تامین کنند که این موضوع به خوبی
پیاده شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران خاطرنشان کرد: تا امروز 15 سازمان از وزارتخانهها، بانکهای بزرگ و شرکتهای بزرگ که بخشنامه استانداری را برای مدیریت مصرف برق رعایت نکرده بودند روزانه دو ساعت برق آنها را قطع کردیم.
صبوری درخصوص مدیریت مصرف و بار شبکه گفت: تمام مشترکان دیماندی (متقاضیان برق ۳۰ كيلووات و بيشتر) و مشترکان برق ادارات و صنعتی مجهز به کنتورهای هوشمند هستند که مصرف برق آنها از راه دور کنترل و قرائت میشود و صورتحساب آنها پیامک میشود.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز 200 هزار مشترک پرمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران درخصوص طرح ملی قبوض سبز که در راستای اجرای سیاستهای دولت الکترونیک است، گفت: جمعآوری قبوض فیزیکی در شهر تهران همزمان با کل کشور قرار است درخصوص قبض برق نیز اجرا شود به طوری که از ابتدای مهرماه سال جاری قبوض کاغذی جمعآوری و صورتحسابها به صورت پیامک به مشترکان ارسال
خواهد شد.
صبوری ادامه داد: در تهران 40 درصد مشترکان که حدود یک میلیون و700 هزار مشترک بودند شماره تلفن خود را در این سامانه ثبت کردند و شماره همراه خود را پیامک کردند؛ بنابراین طی روزهای آینده به شمارههایی که ثبت شده است به صورت پیامک اطلاعرسانی خواهد شد برای اینکه از اول مهرماه مشترکان با مشکل عدم دریافت صورتحساب مواجه نشوند تا 15 شهریور ماه شماره تلفن خود را از طریق سامانههایی مثل ارسال شناسه قبض با «*1» به سرشماره 10001521
ارسال کنند.