kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف کالای قاچاق
هندیجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی هندیجان از کشف و ضبط کالای خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصیر ابدالی‌فرد، با‌ اشاره به ارزش 2۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال این لوازم گفت: این محموله قاچاق شامل ۱۰۹ دستگاه لباسشویی، ۳۰ دستگاه ماکروفر، پنج دستگاه یخچال فاقد مدارک گمرکی بودند که با هوشیاری ماموران انتظامی هندیجان کشف شدند.
دستگیری قاتل
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل پس از 9 سال فرار در شهر زاهدان خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی قتل جوان 18 ساله در سال 1389 در شهر زاهدان، تحقیقات برای دستگیری متهم که مرتب محل اختفایش را تغییر می‌داد شروع تا اینکه پس از 9 سال در یک عملیات غافلگیرانه وی در محل اختفایش دستگیر شد.
وی اضافه کرد: متهم علت قتل را انتقام جویی در پی اختلافات قبلی عنوان کرد.
مرگ در کانال آب
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «اصفهان» گفت: جوانی 21 ساله از اهالی منطقه «دشتی» این شهرستان در کانال آب غرق شد.
سرهنگ «محمدرضا خدادوست»افزود: در پي مراجعه فردی به پاسگاه «دشتی» و اعلام این موضوع که فرزند او از شب قبل گم شده، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران پس از گشت‌زنی در حوزه استحفاظی جسد این جوان 21 ساله را درکانال آب پیدا کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: جسد متوفی توسط ماموران اورژانس و طبق دستور مقام قضائی و برای تعیین علت دقیق این حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد.
واژگونی خودروی حامل اتباع عراقی
همدان- خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه ون حامل اتباع عراقی، پنج نفر مجروح و یک سرنشین سه ساله فوت کرد.
سرهنگ رضا عزیزی ، بیان کرد: این خودرو در حال بازگشت از شمال کشور بود که در جاده رزن - همدان واژگون شد.
وی علت واژگونی این خودرو را ترکیدگی لاستیک عنوان کرد و گفت: مجروحان این تصادف جاده ای در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) رزن بستری شدند که پزشکان وضعیت جسمی آنها را مطلوب گزارش کردند.
تصادف زنجیره‌ای
تبریز- خبرنگار کیهان: یک کامیون ۱2 خودرو را در آزادراه شهید کسایی تبریز زیر گرفت.سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی درخصوص این حادثه گفت: این حادثه سه مصدوم بر جای گذاشت.
وحید شادی‌نیا اظهار کرد: خودروها در خروجی لاله در آزادراه شهید کسایی تبریز به همدیگر برخورد کردند. به دنبال این حادثه، زن ۶۰ ساله و دو مرد ۳۴ و ۲۶ ساله مصدوم شدند که دو دستگاه آمبولانس این مصدومان را به اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کرد.
واژگونی کامیون
ساری- ایلنا: رئیس‌ پلیس راه استان مازندران از واژگونی کامیون با یک کشته و دو مصدوم در محور کیاسر شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ علیرضا قدمی، افزود: در این حادثه خودروی کامیون با سه سرنشین مرد ساکن استان گلستان که در این محور در حال حرکت بود به دلایل نامعلومی از مسیر خود منحرف و واژگون شد.
وی اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.
توقیف اتوبوس حامل مواد مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان کرمان از توقیف اتوبوس حامل مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در شهرستان نرماشیر خبر داد.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری»، گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نرماشیر هنگام بازرسي خودروهاي عبوري محوراصلي این شهرستان به يک دستگاه اتوبوس مسافربری كه ازشرق كشوربه مقصد تهران  در حركت بود مشكوك شده و آن را متوقف کردند.وي افزود: ماموران در بازرسي دقیق این اتوبوس347 كيلو و 500 گرم تریاک و92 کیلو و500 گرم حشیش  که به طرز بسيار ماهرانه اي در قسمت‌های مختلف آن جاساز شده بود کشف كردند.
ناظری تصریح کرد: در اين عمليات سه قاچاقچي دستگير شدند.
تصادف اتوبوس با خاور
مشهد- باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد از تصادف اتوبوس با خاور در محور نیشابور- مشهد خبر داد.
محمد علیشاهی، با ‌اشاره به اینکه در این سانحه 36 نفر مصدوم شدند، گفت: همکاران اورژانس۱۱۵ مشهد اقدامات اولیه را در صحنه حادثه به ‌مصدومین ارائه کردند که از مجموع ۳۶ مصدوم اتوبوس که تعدادی نیز از اتباع خارجی بودند ۲۳ نفر را به‌ بیمارستان انتقال دادند.
وی اضافه کرد: ۱۳ نفر دیگر در محل بصورت سرپایی درمان شدند.
مهار آتش سوزی
قزوین- مهر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت و نیروهای محلی آتش‌سوزی در دو منطقه از مراتع کوهین و شهرستان آبیک مهار شد.سرهنگ بهرام ترکاشوند، اظهار داشت: در اثر بی‌احتیاطی بهره برداران و گرمای هوا شاهد آتش‌سوزی در دو منطقه قزوین و آبیک بودیم و بخشی از مراتع از بین رفت.
وی بیان کرد: مراتع بخش کوهین از توابع قزوین با حضور دو اکیپ از نیروهای امدادی و محلی مهار شد در آتش‌سوزی دیگر در منطقه روستای چناسک از توابع شهرستان آبیک هم بخشی از مراتع دچار آتش شد که با اعزام پنج اکیپ اطفای سرانجام با کمک نیروهای محلی مهار شد.
ترکاشوند درخصوص میزان تخریب مراتع گفت: بررسی میزان تخریب توسط کارشناسان آغاز شده و مقدار دقیق آن اعلام خواهد شد.
سارقان مأمورنما
قم- فارس: فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری و اعتراف دو سارق مأمورنما با 100 فقره سرقت در قم خبر داد.
عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: متهمان با پرسه زنی با خودرو پژو 206 سفید در اطراف حرم مطهر طعمه‌های خود را از بین زائران خارجی انتخاب و با معرفی خود به عنوان پلیس درخواست بازرسی بدنی و بررسی کیف شاکی را کرده و در فرصتی مناسب با سرقت کیف و محتوای داخل آن از محل متواری می‌شدند.
وی گفت: در ادامه با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم متهمان شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منزل این افراد بی‌سیم دستی و اسکناس‌های خارجی کشف شد.