kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
یک رسوایی تمام عیار

آزار و اذیت جنسی 220 کارمند توسط نمایندگان در پارلمان انگلیس

رسوایی اخلاقی سیاستمداران غربی بار دیگر خبر‌ساز شده است. این بار خبر رسیده که 220 کارمند پارلمان انگلیس هدف انواع آزارهای جنسی از سوی نمایندگان پارلمان قرار گرفته‌اند.



سرویس خارجی-

رسوایی اخلاقی در بین سیاستمداران و نهادهای غربی، سال 2017 در اروپا و آمریکا به شدت سر و صدا به پا کرد و چند صباحی در راس اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. «ساندی تایمز» در همان زمان نوشت: «به 87 زن و 6 مرد که به عنوان کارمند در پارلمان اروپا مشغول به کار هستند تعرض شده است.» پس از پارلمان اروپا این سونامی به مجلس انگلیس رسید و «ترزا می» اذعان کرد که گزارش‌ها درباره آزار جنسی زنان در پارلمان این کشور «بسیار نگران»‌کننده است. بر اساس این گزارش، اسامی ده‌ها نماینده و وزیر از حزب محافظه‌کار انگلیس، در فهرست متهمان به رسوایی‌های اخلاقی قرار داشت و «مایکل فالون»، وزیر دفاع وقت انگلستان یکی از قربانیان اصلی این رسوایی بود که پس از افشای رفتار نامناسب جنسی با یک خبرنگار زن مورد انتقاد قرار گرفت و مجبور به استعفا شد.
همین اخبار و گزارش‌ها سرانجام باعث شد گروهی متشکل از زنان عضو حزب کارگر انگلیس، پایگاه اینترنتی ایجاد و در آن از دیگر اعضای حزب درخواست کنند تجربیات خود را درباره آزار و اذیت جنسی توسط مقامات حزب، به صورت گمنام، به‌اشتراک بگذارند تا با این پدیده مقابله شود!
حالا طی همین روزهای اخیر انتشار نتایج تحقیقات محرمانه از پارلمان انگلیس از فساد گسترده در نهاد قانون گذاری، ابعاد جدیدی از این رسوایی را فاش کرده است. «جما وایت» وکیل ارشد و محقق برجسته انگلیسی گزارش تحقیقاتی خود را از پارلمان انگلیس منتشر کرده که در آن از فساد گسترده، آزار جنسی و کلامی کارمندان و کارکنان مجلس انگلیس خبر می‌دهد. به گفته این وکیل آزار جنسی و کلامی در پارلمان انگلیس امری رایج بوده و به طور جدی بر سلامت و آرامش روحی و روانی بسیاری از کارکنان پارلمان تاثیر مخرب گذاشته است. تحقیقات خانم وایت که از 220 نفر از کارمندان و کارکنان مجلس انگلیس صورت گرفته است، شایع ترین‌اشکال رفتارهای مجرمانه و تعرضات جنسی، تقبیح و تحقیر در عموم را در بر می‌گیرد. «وایت» نسبت به ادامه این روند در پارلمان انگلیس هشدار داده و گفته: «نیاز فوری برای پاسخ جمعی به آنچه به وضوح یک مسئله مهم است وجود دارد.» بر اساس این گزارش کارکنان و کارمندان پارلمان انگلیس بارها و بارها توسط متخلفان شناخته شده مورد آزار و تعرض قرار گرفته‌اند. اغلب این کارمندان دلیل سکوت در برابر این رفتار غیر اخلاقی نمایندگان را ترس از اخراج و از دست دادن موقعیتشان عنوان کرده‌اند که در اصطلاح از آن با اصطلاح «خودکشی حرفه‌ای» یاد می‌کنند. به گفته این وکیل پارلمانی، نمایندگان پارلمان نام این دفتر را «محل کار رویایی» می‌خوانند در حالی که کارمندان آن را «خانه وحشت» نام‌گذاری کرده‌اند!
یکی از کارکنان به «وایت» گفته: در بازه زمانی که برای یکی از نمایندگان مجلس کار می‌کرد پر تنش‌ترین و فاجعه بارترین دوره زندگی او بوده است. و اضافه کرده «احساس می‌کردم خرد شده‌ام و در نهایت علیرغم تمام کارهایی که در آن دفتر انجام دادم احساس ناخشنودی و بی‌کفایتی می‌کردم.» یکی دیگر از کارکنان پارلمان هم گفته: «تا زمانی که گرفتن مشاغل سیاسی در پارلمان به این وابسته است که چه کسی شما را می‌شناسد و یا شما با چه کسی ارتباط دارید آزار و اذیت جنسی همواره وجود خواهد داشت.»