kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
با حمله به زنان سیاه‌پوست کنگره

ترامپ دوباره جنجال به پا کرد /پلوسی : حرف های این مرد جنون آمیز است

اظهارات نژادپرستانه علیه زنان سیاه پوست کنگره این کشور سیلی از انتقادات را علیه ترامپ و دولتش به راه انداخته طوری که نانسی پلوسی ترامپ را به «جنون» متهم کرده است.



سرویس خارجی-

توئیت‌های جدید و نژادپرستانه ترامپ بار دیگر در آمریکا جنجال به پا کرد. از نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا تا هیلاری کلینتون و نمایندگان زن دموکرات به شدت مشغول حمله به ترامپ به دلیل این توییت عجیب هستند. ترامپ روز یک شنبه در پیامی نوشت: «بسیار جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هر جای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود...چرا آنها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌های جرم خیزی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. همان جاها به کمک شما نیاز شدیدی دارد، باید هر چه زودتر عازم شوید. اطمینان دارم نانسی پلوسی خوشحال خواهد شد از اینکه فورا ترتیب سفر رایگان (این نمایندگان) به مقصد آن کشور‌ها را بدهد!»
ترامپ مجنون است
این توئیت‌ها بلافاصله با محکومیت شدید از سوی نانسی پلوسی، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا همراه شد. پلوسی در توئیتر خود نوشت: «وقتی دونالد ترامپ به چهار زن آمریکایی عضو کنگره می‌گوید به کشورهایشان برگردند، او مجددا تاکید می‌کند برنامه «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» همیشه به دنبال سفید (پوست) کردن دوباره آمریکا بوده است. تنوع (نژادی) ما باعث قدرت ماست و اتحاد ما عامل قدرت مان است.» پلوسی با رد «اظهارات جنون‌آمیز» ترامپ ادامه داد: «این سخنان با هدف تفرقه انداختن در ملت آمریکا صورت می‌گیرد و به جای حمله به اعضای کنگره، وی باید با کنگره در راستای سیاست مهاجرتی انسان‌دوستانه که بازتاب «ارزش‌های آمریکا» است همکاری کند.» «ست مولتون»، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست هم موضع تازه رئیس‌جمهور آمریکا را «ناسیونالیسم سفید» نامیده و گفته: «به عقیده رئیس‌جمهور اگر تو سفید نیستی پس آمریکایی نیستی.» سناتور برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت نیز در پیامی توئیتری نوشته: «وقتی رئیس‌جمهور را یک نژادپرست می‌خوانم، این همان چیزی است که درباره‌اش حرف می‌زنم.» سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست هم علیه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا موضع گرفته و آنرا «حمله نژادپرستانه و جنایتکارانه به زنان دموکرات کنگره» خوانده است.« وارن» این را هم گفته: «اینجا کشور آنهاست صرف نظر از اینکه ترامپ این (موضوع) را درک می‌کند یا خیر.»
بدترین، نادان‌ترین و فاسدترین
 به گزارش باشگاه خبرنگاران همچنین تعدادی از نمایندگان دموکراتی که ترامپ به طور تلویحی در این توئیت آنها را هدف قرار داده بود نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند. «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده دموکرات ایالت نیویورک در چند پیام توئیتری به ترامپ یادآور شده او و همکارانش آمریکایی هستند: «ترامپ به این دلیل به من و همکارانم حمله می‌کند، زیرا نمی‌تواند بپذیرد که ما از او نمی‌ترسیم. آقای رئیس‌جمهور کشوری که ما از آنجا آمده ایم، و کشوری که ما همگی قسم خورده ایم، آمریکاست. به همین دلیل است که ما برای حفظ آن در مقابل بدترین، فاسدترین و نادان‌ترین رئیس‌جمهوری که تاکنون دیده ایم، مبارزه می‌کنیم».
«رشیده طلیب» فلسطینی‌تبار و عضو دموکرات حوزه انتخاباتی سیزدهم ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا اما در سه توییت متوالی اظهارات رئیس‌جمهور این کشور را محکوم کرده است. این قانونگذار مسلمان آمریکایی نوشته: «دونالد ترامپ، به حرف‌زدن‌هایت ادامه بده. با این حرف‌ها باعث شدی که من سخت‌تر از قبل کار کنم. من به تبار فلسطینی خودم افتخار می‌کنم و یک قلدر ضعیف مثل تو هرگز پیروز نمی‌شود.»
«هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز یکشنبه شب از اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد. کلینتون درباره آیانا پریسلی، رشیده طلیب، الکسندریا اوکاسیو کورتز - سه دموکراتی که هدف لفاظی ترامپ قرار گرفته بودند- گفت آنها اهل آمریکا هستند.
گفتنی است هستند کارشناسانی که معتقدند، هیچ کس بهتر از ترامپ آمریکا را به ورطه نابودی نمی‌کشاند. برخی حتی پیش‌بینی کرده اند، ممکن است با این وضع و با چنین رئیس‌جمهوری، آمریکا تا سال 2020 به سرنوشت شوروی دچار شود!