مصطفی سالاری:
60 مورد از خدمات تأمین اجتماعی بهزودی غیرحضوری ارائه میشود
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ارائه بیش از60 خدمت این سازمان به صورت غیرحضوری در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه ارزیابی روند توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی با حضور مدیران ارشد این سازمان اظهار داشت: برای تحقق اهداف سازمان در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری بایستی مشوقهایی برای استفاده از این خدمات ایجاد و مراحل توسعه این بخش از خدمات به گونهای طراحی شود تا در دوره زمانی مشخصی خدمات صرفا به صورت غیرحضوری ارائه و خدمات حضوری حذف شود.
وی برلزوم برنامهریزی مناسب برای پایان دادن به ارائه همزمان خدمات حضوری و غیرحضوری تأکید کرد و افزود: بایستی خدمات غیرحضوری با مزایای قابل توجهی همراه باشد تا مخاطبان سازمان، بهرهبرداری از خدمات غیرحضوری را به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی ترجیح دهند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف توسعه خدمات غیرحضوری و دولت الکترونیک ارتقاء شفافیت و سلامت اداری است که این امر با حذف خدمات حضوری محقق میشود و ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری به صورت همزمان کمکی به تحقق این هدف نمیکند.
سالاری گفت: درحال حاضر بیش از 40 خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و در آینده بسیار نزدیک تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به بیش از 60 خدمت میرسد.
قائم موهبتی، معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با برگزاری منظم جلسات ارزیابی توسعه خدمات غیرحضوری مشکلات و نقاط ضعف سامانههای خدمات غیرحضوری برطرف شده و روند ارتقاء این خدمات به خوبی درحال انجام است.