kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
سرلشکر سلامی:

پشت استراتژی مذاکره، تخلیه قدرت و تسلیم نهفته است

فرمانده کل سپاه می‌گوید ایستادگی ما تابع منطق است اما برخی فکر می‌کنند مذاکره شیک و منطقی است، اما باید بدانند که پشت استراتژی مذاکره، تخلیه قدرت و تسلیم نهفته است.




سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب در آئین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: امروز مصادف است با سالروز شهادت یکی از دانشمندان ما به نام شهید چمران که شاید هیچ‌کس مثل او به شخصیت خودش بصیر نبود، هرگز جاذبه و شکوه تمدن غرب او را مرعوب نکرد و علمش مانع جنگش نشد.
وی افزود: انسانیت به صورت کامل در او تجلی پیدا کرده و در کنار لطافت و مهربانی همچون کوهی آهن در مقابل کفار می‌ایستاد، ترکیب علم، هنر، اندیشه، ایمان و روح جهاد از او یک انسانی جاودان برای جامعه ساخته بود. یاد و خاطره او را گرامی می‌داریم، بذرهایی که او در تفکر جوانان لبنان کاشت امروز درخت بزرگی با عنوان حزب‌الله شده است و در جهان اسلام می‌درخشد.
سلامی گفت: امروز جغرافیای ذهن‌ها نشانه بزرگی سرزمین انسان‌هاست و طول و عرض جغرافیایی شاخصی برای نشان بزرگی سرزمین‌ها نیست، ملت‌ها برای ماندگاری نیازمند منابع هویتی هستند اگرچه، وسعت و قدرت نظامی به عنوان مؤلفه‌های قدرت هستند اما هیچ چیز به مانند منابع هویتی نمی‌تواند منبع قدرت کشورها باشد.
وی با اشاره به دوران رژیم پهلوی گفت: ملت ما در آن زمان در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دفاع وابسته بود و به نوعی یک ایالت از یک قدرت دیگر بود و اجازه و امکان انجام رسالت خود را نداشت، اما همین که ولایت و رهبری بر کشور حاکم شد منابع قدرت ملی این کشور جوشان و بی‌پایان شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحقیقات انجام شده در آمریکا درباره نقاط ضعف این کشور گفت: آنها اعلام می‌کنند که بزرگ‌ترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است، شما ببینید رهبری کشوری با این همه ادعا فردی است مانند ترامپ که این رهبری فاقد عقل و تدبیر است.
وی ادامه داد: شاخص‌های ظاهری تعیین‌کننده قدرت کشور نیست، معنویت، هویت و رهبری منابع قدرت کشورها هستند، ما از میدان جنگ می‌آییم و آرایش جنگی دشمن را می‌بینیم؛ بنابراین درک ما از شاخص‌های ظاهری قدرت عینی است و می‌دانیم کدام قدرت با گذشت زمان فرسوده می‌شود. اساتید به عنوان سازندگان اصلی ایمان، فضیلت و علم جوانان هستید در واقع سازندگان اصلی سازه‌های قدرت انقلاب هستید.
وی افزود: ما ۱۲ سال پیش با شهید تهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناوهای هواپیمابر آمریکا بودیم، می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب‌پذیری داشتند اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آنها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت صد هدف قرار دهد در ۱۵ سال پیش این یک آرزو بود.
وی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناوها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خوردیم اما این شهید بزرگ ناامید نشد تا یک روز این اتفاق افتاد، اگرچه باورکردنی نبود اما موشک دقیقاً به هدف برخورد و ما توانستیم توازن قدرت را تغییر دهیم. این نتیجه یک تفکر جهادی بود.
سلامی گفت: موشک‌ها نقطه‌زن با دقت و قدرت بیشتر شده و به دلیل اینکه ذهن‌های روشن و الهی منبع قدرت ما هستند با اعتماد به نفس سخن می‌گویم. امروز خورشید علم در جهان اسلام دوباره طلوع کرده و ما می‌خواهیم در گام دوم انقلاب عصر طلایی تمدن اسلامی را احیا کنیم. آنچه تا به امروز صورت گرفت نتیجه این است که در برابر هر فشاری زانو نزده‌ایم.