kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

خواندنی از ورزش ایران


 
  * ملی‌پوش کاراته بانوان ایران پس از انجام دو عمل جراحی بر روی چشم راست خود از بیمارستان ترخیص شد و باید ۴۵ روز دیگر برای بررسی مجدد نزد پزشکان بازگردد. فاطمه چالاکی ملی‌پوش کاراته بانوان ایران که چند مدال قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و لیگ جهانی را در کارنامه خود دارد، سوم خرداد ماه در جریان سانحه رانندگی از ناحیه چشم راست آسیب دید و به بیمارستان فارابی تهران منتقل شد.تورج چالاکی برادر این ملی‌پوش، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: پزشکان از دو عمل جراحی که بر روی چشم خواهرم انجام دادند رضایت داشتند و امیدواری زیادی داریم وضعیت بینایی او به روال سابق برگردد. البته پزشکان در این باره اظهار نظری نکردند اما گفتند بهترین عمل ممکن را داشته‌اند.وی درباره هزینه‌های این دو عمل جراحی نیز گفت: به این دلیل که بیمارستان فارابی یک مرکز دولتی تخصصی است، در مجموع حدود ۵ میلیون تومان هزینه شد که فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری بسیار خوبی که داشت تعهد داد آن را پرداخت کند.
* پوریا فیاضی دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران که عملکرد بسیار خوبی در سه هفته لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ داشت راهی پلاس لیگا شد.فیاضی با عقد قرارداد یک ساله راهی تیم بدجین لهستان شد. این تیم فصل گذشته در رده سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ والیبال لهستان قرار گرفت.این درحالی است که میلاد عبادی‌پور فصل گذشته در پلاس لیگا و در تیم اسکرا بلچاتوف بازی می‌کرد.
* اتحادیه جهانی المپین‌ها به زهرا نعمتی و میلاد وزیری مدرک افتخاری اهدا کرد. این سازمان به ورزشکاران المپینی که دستاوردهای ویژه‌ای در المپیک و رویدادهای جهانی داشته‌اند، مدرک افتخاری اهدا می‌کند و زهرا نعمتی از کشورمان که توانسته بود در المپیک 2016 ریو حضور داشته باشد، توانست این مدرک افتخاری را به نام ایران از آن خود کند. همچنین میلاد وزیری که در المپیک 2012 لندن نیز حضور داشت موفق شد این مدرک افتخاری را از آن خود کند.
* مسابقات open کشور کرواسی از سری رقابت‌های رسمی فدراسیون جهانی شنا (FINA) برای دومین مرحله کسب ورودی المپیک 2020 ژاپن و مسابقات قهرمانی جهان 2019 کره جنوبی 31 الی دوم تیر ماه برگزار می‌شود. طبق اعلام کمیته فنی شنا مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و علیرضا یاوری سه شناگر اعزامی ایران در این رقابت‌ها هستند. ملی‌پوشان ایراندیشب تهران را به مقصد کرواسی ترک ‌ردند و دوشنبه (سوم تیر ) به تهران باز خواهند گشت.همچنین محسن سمیع زاده، مدیر فنی تیم‌های ملی شنا به عنوان مربی و حمید اسکندریون رئیس‌کمیته فنی شنا به عنوان سرپرست در این سفر حضور دارند.
*ملی‌پوشان سه گانه کشور به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 بامداد دیروز تهران را به مقصد کره جنوبی ترک کردند.این مسابقات با شرکت برترین سه گانه کاران قاره آسیا از مورخه 30 خرداد الی 2 تیرماه در شهر گیونگ جو کره جنوبی برگزار می‌گردد.بهزاد نوبری پور، محمدمهدی رحمتی، امین سقایی، علی رضوانی و آرین قلعه نویی همراه با فرامرز رنجکش به عنوان مربی، ترکیب تیم ملی سه گانه ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.سرجیو سانتوز سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز در کره جنوبی به تیم ملحق و از نزدیک هدایت ورزشکاران را بر عهده می‌گیرد.