کد خبر: ۱۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

ادامه درگيري با نيروهاي امنيتي تايلند در خيابان‌هاي بانکوک

درگيري ميان تظاهرکنندگان خشمگين و نيروهاي دولتي در پايتخت تايلند، دو کشته و 140 زخمي بر جاي گذاشت.

درگيري ميان تظاهرکنندگان خشمگين و نيروهاي دولتي در پايتخت تايلند، دو کشته و 140 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري‌ها، پس از يک هفته آرامش، خشونت به تايلند بازگشت.
در دور جديد درگيري‌هاي خياباني که از پنجشنبه آغاز شد و ديروز نيز ادامه يافت، دو نفر در ناآرامي‌هاي پنجشنبه بانکوک کشته شدند. شمار زخمي‌هاي اين روز بانکوک نيز 153 نفر اعلام شد. برخي منابع اعلام کردند، اين کشته‌شدگان که يک پليس و يک غيرنظامي بودند، توسط افراد مسلح ناشناس هدف قرار گرفتند.
پيش از اين «يينگلوک شيناواترا» نخست‌وزير تايلند، دوم فوريه (12 اسفند) را زمان برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام اعلام کرده بود. معترضان با اعلام اينکه اين انتخابات فقط خانواده شيناواترا را به قدرت بازمي‌گرداند، با آن مخالفت کردند.
به ادعاي مخالفان، خانم شيناواترا تحت نفوذ برادرش «تاکسين شيناواترا» نخست‌وزير سابق و تبعيدي قرار دارد.
دولت تايلند از ارتش خواست تا امنيت دومين دور ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات را تأمين کند. اين ثبت‌نام از دوشنبه آغاز مي‌شود. دولت با تعويق انتخابات نيز مخالفت کرد.
در همين حال، ارتش تايلند از دولت و مخالفان خواست از خود خويشتن‌داري نشان دهند.