kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

آزادی نزار زاکا با وساطت سیدحسن نصرالله

یک منبع آگاه آزادی نزار زاکا، جاسوس آمریکایی- لبنانی را صرفا بنابر میانجیگری و احترام و منزلت سیدحسن نصرالله برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.


یک منبع آگاه دیروز در گفت‌وگو با فارس، خبر تحویل نزار زاکا، جاسوس آمریکایی- لبنانی به حزب‌الله لبنان تا چند ساعت آینده را تایید کرد.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: تحویل این جاسوس آمریکایی- لبنانی صرفا بنابر درخواست و میانجیگری سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله برای دولت لبنان انجام پذیرفته است و در این راستا هیچ‌گونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی با فرد و دولتی انجام نشده و صرفا بنابر احترام و منزلت سیدحسن نصرالله برای نظام جمهوری اسلامی ایران این امر صورت پذیرفته است.
البته لازم به ذکر است که تا لحظه تنظیم این گزارش از تحویل قطعی و نهایی وی خبری منتشر نشد.
میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در اظهاراتی درخصوص پرونده محکومیت نزار زکا که در ایران به ‌اتهام جاسوسی برای کشورهای خارجی بازداشت شده، تأکید کرد: من از زمان بازداشت نزار در تهران نامه‌ها و مطالباتی را دریافت کرده‌ام، من با خانواده وی نیز دیدار کرده‌ام و مذاکراتی را که برای تبادل‌نظر صورت گرفته و موفقیت‌آمیز نبوده نیز دنبال کرده‌ام.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، وی ادامه داد: من تصور می‌کنم که این قضیه نباید طولانی شود، لذا در این زمینه وارد عمل شدم، نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید او را تنها گذاشت.
میشل عون گفت که در این زمینه با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران وارد صحبت شده و وی نیز تعامل مثبتی در این زمینه داشته است.
رئیس‌جمهور لبنان افزود: عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی کشور را مأمور کردم تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. اما این موضوع به زمان نیاز دارد، لذا هر چیزی که در این زمینه گفته و نوشته می‌شود، فارغ از واقعیت‌ها است و به آنها اهمیت ندهید.
لازم به ذکر است، نزار زاکا جاسوس آمریکایی ـ لبنانی در سال 2015 توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده بود.