kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

هک شدن پخش زنده یوروویژن در اسرائیل(اخبار ادبی و هنری)

پخش زنده مسابقات یوروویژن در تلویزیون رژیم صهیونیستی توسط هکرها متوقف شد و به جای آن، تصاویری از جنایات اسرائیل به نمایش درآمد.



مسابقات موسیقی موسوم به «یوروویژن» امسال از چهاردهم ماه مه میلادی (24 اردیبهشت) در تل‌آویو آغاز شده است. اما این مسابقات از ابتدا تحت تأثیر جنایات رژیم صهیونیستی و اعتراضات جهانی علیه اسرائیل بود.
جدیدترین اتفاق مربوط به یوروویژن، هک شدن پخش زنده مسابقات بود. در دور نیمه نهایی این رویداد، تماشاگران شاهد این بودند که ناگهان تصاویری از تشییع جنازه شهدای فلسطینی و ناله‌های یک مادر فلسطینی و همچنین تصاویری از غزه، جایگزین تصاویر زنده مسابقات شد. این‌جا به جایی با نفوذ هکرها به شبکه اسرائیلی اتفاق افتاد.
گفتنی است، مسابقات یوروویژن پیش از این نیز با تحریم گسترده هنرمندان مطرح مواجه شده بود. به طوری که ده‌ها هنرمند از سرتاسر جهان برگزاری این مسابقات در اسرائیل را در اعتراض به جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی تحریم کرده بودند. همچنین طوماری با بیش از ۴۰ هزار امضا از رسانه‌ها خواسته است که این رویداد را پوشش ندهند. همچنین روزنامه گاردین، نوشته است: چهره‌های فرهنگی بریتانیایی نظیر «ویوین وست‌وود»، «پیتر گابریل» و «مایک لی» به‌طور مشترک نامه‌ای را امضا کردند و در آن از شبکه «بی‌بی‌سی» خواستند پوشش مراسم رقابت موسیقی یورو ویژن را به‌خاطر برگزاری در اسرائیل لغو کند. در بخشی از متن این نامه نوشته شده: «ممکن است یوروویژن سرگرمی سبکی باشد، اما از ملاحظات حقوق بشری مستثنی نیست و نمی‌توانیم تخطی سازمان‌یافته اسرائیل از حقوق بشر در مورد فلسطینی‌ها را نادیده بگیریم». هر چند که بی‌بی‌سی حاضر به تحریم این مسابقات اسرائیلی نشد.