kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      قاچاق برنج
بابل – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل از کشف انواع برنج خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید محسن جعفری، گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی، ماموران با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، در بازدید از انباری 41 تن انواع برنج خارجی قاچاق کشف کردند.
وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بالغ بر سه میلیارد ریال برآورد کردند.
وی همچنین افزود: پلیس در عملیات دیگری از یک متهم 24 هزار عدد قرص قاچاق به ارزش 720 میلیون ریال کشف و ضبط کرد.
کولبران مواد مخدر
کرمان – ایرنا : فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و متلاشی شدن باند کولبران حمل مواد مخدر خبر داد.
سرتیپ رضا بنی اسدی‌فر، افزود: در این عملیات ضمن کشف 182 کیلوگرم حشیش دو کولبر قاچاقچی نیز دستگیر شد.
وی پیرامون این عملیات گفت: ماموران یگان تکاوری113امام موسی کاظم(ع) شهرستان راور در پی کسب خبری مبنی بر تردد قاچاقچیان از نقاط کوهستانی بخش راین در یک محدوده از این منطقه مستقر شدند.
وی اضافه کرد: ماموران مستقر در نقاط کویری این منطقه با مشاهده چند نفر کولبر عبوری از نقاط صعب العبور به آنان دستور ایست دادند.
وی ادامه داد : این افراد با مشاهده ماموران با برجا گذاشتن محموله‌های همراه خود از محل فرار کردند که ماموران با محاصره منطقه دو نفر از آنان را دستگیرکردند.
بازی رایانه‌ای وحدت شکن
زاهدان – ایرنا : دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دو نفر از عوامل ساخت بازی رایانه‌ای وحدت شکن از سوی اطلاعات سپاه پاسداران این شهرستان دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد اظهار کرد: به دنبال انتشار بازی رایانه‌ای در فضای مجازی که محتوای آن بر اساس توهین به قوم بلوچ و تقابل قوم بلوچ با نظام ساخته شده بود عوامل آن از سوی پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی افزود: عوامل طراحی و ساخت این بازی رایانه‌ای یک فرد اهل تسنن 30 ساله و جوان شیعه 22 ساله بودند که توسط اطلاعات سپاه در زاهدان دستگیر شدند.
وی گفت: عوامل این بازی در اعتراف‌های اولیه خود هدف از ساخت این بازی رایانه‌ای را فروش بیشتر آن در سیستان و بلوچستان اعلام کردند.
او ادامه داد: تحقیقات برای اینکه آیا افکار ضد امنیتی در پشت پرده ساخت این بازی رایانه‌ای وجود داشته در دست بررسی است.
تصادف کامیون با تریلر
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه استان اصفهان از برخورد یکدستگاه کامیون جک با تریلرماک در آزاد راه دیگ خبر داد.
سرهنگ حسین پور قیصری گفت: در اثر این حادثه راننده کامیون جک به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو توسط راننده کامیون جک اعلام کردند.
دستبرد از حساب بانکی
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زابل گفت: زنی با سوء استفاده از اعتماد صاحبکارش با ایجاد رمز دوم به حساب بانکی وی دستبرد زد.
سرهنگ احمد ثمره حسینی افزود: در پی اعلام شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش، موضوع توسط پلیس فتا پیگیری و با استفاده از سرنخ‌هایی خانمی که شاگرد مغازه بود بعنوان متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی اضافه کرد: متهم اقدام به برداشت 58 میلیون ریال در قالب خرید اینترنتی و شارژ کیف پول الکترونیکی کرده بود.
کشف تریاک
یزد – خبرنگار کیهان:  جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 193 کیلوگرم تریاک خبر داد.
سرهنگ سیدرضا مکی، با بیان اینکه این محموله از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
سقوط خودرو در دره
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان از کشته و زخمی شدن سه نفر در حادثه سقوط خودروی پژو 206 به دره ایی در محور جیرنده – لوشان خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور افزود: در این سانحه یکی از سرنشینان که دختری هشت ساله بود بعلت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: راننده و دیگر سرنشین این خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
جاعلان صفحات بانکی
مشهد – ایرنا: سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی خراسان رضوی گفت: باند جاعلان صفحات بانکی که 46 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در چهار شهر شناسایی و دستگیر شدند.
قاضی مهدی حقدادی ، افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری 100 فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان مطرح شد که با اقدام فوری معاونت فضای مجازی دادستانی مرکز خراسان رضوی و عملیات ضربتی پلیس فتا در مجموع 14 متهم ردیف اول این پرونده دستگیر شدند.
وی ادامه داد: هشت نفر از متهمان در مشهد، دو متهم در ساری، دو متهم در مینودشت و دو متهم از این تعداد در تهران ساکن و اکثر آنها زیر 18 سال بودند که دستگیر شدند.
سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی خراسان رضوی گفت: متهمان با ایجاد صفحات جعلی بانکی و طراحی صفحات فیشینگ همچون دریافت شارژ و خرید زیر قیمت به صورت اینترنتی اقدامات مجرمانه انجام داده و به دو هزار و 100 فقره کارت بانکی در سراسر کشور دستبرد زده بودند.
تیراندازی در مجلس عروسی
اهواز – ایرنا : مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی هفتکل در استان خوزستان گفت: بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی در این شهر 10 نفر مصدوم شدند.
محمد شاه مکوند اظهار داشت: شلیک گلوله ساچمه‌ای از اسلحه در مراسم عروسی در هفتکل و برخورد آن به جمعیت، موجب مصدومیت 10 نفر شد.
وی افزود: این حادثه در یکی از تالارهای هفتکل به وقوع پیوست و مصدومان توسط نیروهای فوریت‌های پزشکی به درمان بستر هفتکل منتقل شدند.
علت این حادثه درگیری تعدادی از افراد حاضر در این مراسم اعلام شد و پلیس از دستگیری 14 نفر در این زمینه خبر داد.
احتکار روغن موتور
شهرکرد- ایرنا: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک انبار روغن موتور خودرو متخلف در استان شناسایی و با احتکار و گرانفروشی به ارزش 10 میلیارد ریال، پلمب شد.
محمد کاظم منزوی ، اظهار داشت : در بازرسی اولیه مشخص شد روغن‌های موجود در این انبار به صورت غیرمجاز احتکار و با قیمت بالا به فروش می‌رسید.
وی گفت : این انبار پلمب و پس از تشکیل پرونده ، برای فرآیند مراحل اجرایی به مراجع قانونی ارجاع و متهم به مراجع قضائی معرفی شد.
برق جان 2 کودک را گرفت
شوش – ایرنا : بخشدار شاوور شوش در استان خوزستان گفت: دوکودک 11 و هشت ساله اهل روستای بنه رحیمه در بخش شاوور شهرستان شوش بدلیل برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.
عباس پورعاطف ، افزود: این کودکان که در خانه تنها بودند، بدلیل اتصال برق پمپ مکش آب، دچار برق گرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.
بخشدار شاوور شوش افزود: این روستا طی یک ماه گذشته با مشکل افت فشار آب مواجه شده و قطعی آب در چند ساعت از روز مردم را وادار به استفاده از پمپ‌های مکش آب کرده است.
قاچاق مواد معدنی
بجنورد- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: 140 تن ماده معدنی سرب و روی که به صورت غیرمجاز از معادن آلبلاغ اسفراین برداشت شده بود، کشف شده است.
سرتیپ علیرضا مظاهری، اظهار داشت: برداشت کنندگان غیرمجاز با الاغ و یا اسب مواد معدنی را از ارتفاعات به پایین آورده و سپس به دلالان می‌فروختند که در این زمینه 126 راس چهارپا شامل اسب، الاغ و قاطر توقیف و 48 نفر متخلف دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین 26 دستگاه خودرو از متخلفان توقیف شده است.