kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


      
      2 کشته در پی تیراندازی
اهواز – فارس: بخشدار اسماعیلیه اهواز گفت: شب شنبه در پی درگیری طایفه‌ای و تیراندازی در روستای سطامیه دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. بهمن یوسفی، اظهار کرد: از عصر روز جمعه درگیری طایفه‌ای در روستای سطامیه 20 کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر رخ داد که این درگیری ادامه پیدا کرد و منجر به تیراندازی شد.وی افزود: در اثر تیراندازی در ساعت 30 دقیقه بامداد دونفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد که برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شد.وی عنوان کرد: همچنین در این درگیری یک باب منزل مسکونی به آتش کشیده شد.وی گفت: علت درگیری بین این افراد طایفه‌ای بود و افرادی که اقدام به تیراندازی کردند متواری شدند.
مزاحمت اینترنتی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری مزاحم اینترنتی که با به دست آوردن عکس‌ها و فیلم‌های شخصی فردی، قصد اخاذی داشت خبر داد. سرهنگ علی جعفری‌نژاد، گفت: در پی شکایت خانم خمینی‌شهری مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام ورود کرده و با به دست آوردن عکس‌ها و فیلم‌های شخصی‌اش قصد اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر افزود: مأموران با انجام اقدامات تخصصی پس از شناسایی متهم، با هماهنگی قضایی وی را در عملیات پلیسی دستگیر کردند؛ متهم هنگامی‌که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد؛ متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
دستگیری مامور قلابی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری یک مامور قلابی در شهرستان پاکدشت خبر داد. سرتیپ «عبدالرضا ناظری» گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی  شهرستان پاکدشت مبنی بر کلاهبرداری و زورگیری از آنان توسط یک فرد ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 خاتون‌آباد قرار گرفت.وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، متهم را که با جعل عنوان نظامی و با ارائه کارت جعلی اقدام به زورگیری و سرقت وجه نقد و گوشی تلفن همراه از مردم می‌کرد را شناسایی کنند.سردار ناظری، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که دارای سابقه سرقت و کلاهبرداری نیز بوده را در مخفیگاهش دستگیر کردند .این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده متهم به 20 فقره سرقت با پوشش نظامی و با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد.
سبقت مرگبار
کرمان – فارس : فرمانده انتظامی جیرفت گفت: در اثر برخورد یک خودرو پژو 405 با پژو پارس در محور جیرفت - ساردوئیه چهار نفر کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند. رضا محمدرضایی، افزود: کارشناسان پلیس با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک خودروی سواری پژو 405 به دلایل نامعلومی با یک خودرو پژو پارس برخورد کرده که بر اثر این حادثه متاسفانه راننده و سه نفر سرنشین خودرو پژو 405 از جمله مادر و کودک دو ساله خانواده به علت شدت جراحات وارده فوت کرده و همچنین راننده و دو نفر سرنشین خودرو پژو پارس به همراه یک نفر سرنشین خودرو پژو 405 مصدوم که جهت مداوا به بیمارستان اعزام شدند.علت حادثه توسط کارشناسان سبقت غیرمجاز پژو پارس تشخیص داده شده است.
احتکار روغن‌ نباتی
زاهدان – فارس: رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از کشف میلیاردی روغن نباتی احتکار شده در بازرسی از یک انبار در شهر زابل خبر داد.
ابراهیم ملاشاهی اظهار کرد: پلیس آگاهی در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا و مجرمان اقتصادی با یک سری تحقیقات میدانی یک انبار کالاهای احتکار شده را در خیابان شهید باقری شهر زابل شناسایی کردند.وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان زابل با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند.وی تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده در بازرسی از این انبار 20 تن و 890 کیلوگرم به ارزش تقریبی یک میلیارد و 400 میلیون ریال کشف کردند.
داروهای غیرمجاز
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان پس از چند روز کار اطلاعاتی موفق شدند، انبار داروی‌های غیرمجاز را در شهر ایلام کشف کنند.سرهنگ علی مهری افزود: : پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این انبار که محل نگهداری و توزیع داروهای غیرمجاز تاریخ مصرف گذشته بود، 231 هزار و 206 قلم انواع دارو غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.رئیس ‌پلیس آگاهی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت: ارزش ریالی داروهای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.وی خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و کالای کشف شده نیز تحویل سازمان دامپزشکی استان شد.
برخورد قطار با عابر پیاده
زنجان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از برخورد قطار مسافربری « تبریز - مشهد» با مرد ۴۹ ساله در روستای دیزج آباد زنجان خبر داد. سرهنگ شیرمحمدی افزود: با حضور ماموران در محل سانحه مشخص شد عابر پیاده که قصد عبور از حریم راه آهن را داشته با بدنه قطار مسافربری در حال حرکت برخورد و در دم فوت کرده است.وی با اشاره به اینکه این سانحه باعث وقفه چند دقیقه‌ای در حرکت قطار شد، بیان داشت: کارشناس علت این حادثه را ورود غیر مجاز به حریم ریلی راه آهن از سوی عابر پیاده اعلام کرد.
سقوط در رودخانه
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه از غرق پیرمردی 68 ساله در رودخانه سفیدرود خبر داد.سرهنگ عیسی روشن قلب، گفت: پیرمردی 68 ساله در رودخانه سفیدرود در محدوده دهستان کیسم این شهرستان غرق شد.وی افزود : این پیرمرد که برای ماهیگیری به کنار رودخانه رفته بود در رودخانه سقوط کرد و به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شد.
کشف حشیش
شهرکرد – ایلنا: محموله مواد مخدر حشیش با نشان تجاری ایوانکا ترامپ در شهرکرد کشف شد. فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری گفت: بزرگترین محموله ماده مخدر حشیش برای نخستین بار با نشان تجاری شرکت تولیدی ایوانکا ترامپ در این استان کشف و ضبط شد.سرتیپ غلامزاده افزود: این محموله نزدیک به 170 کیلوگرم است که از یک دستگاه خودروی سواری کشف شد و دو نفر قاچاقچی هم دستگیر شدند.
قاچاق سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از توقیف یکدستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق خبر داد.سرهنگ غلامعلی قنبری گفت: ماموران یگان تکاوری هنگام کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه ‌تانکر سوخت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.در بازرسی از این کامیون 15 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کردند.