kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی:

کمبود «باتری قلب» نداریم

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ کمبودی در زمینه باتری قلب وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین صفوی اظهارداشت: صف انتظار باتری قلب مانند همیشه است و هیچ ارتباطی به وضعیت تحریم ندارد و هرگاه باتری قلب برای بیماری لازم باشد، صف انتظار شکل
می‌گیرد.
صفوی افزود: در ارتباط با ضربان‌ساز و آی‌سی‌دی قلبی ممکن است هنگامی که بیماران توسط بیمه و دولت پوشش داده می‌شوند، مانند همه جای دنیا با توجه به اینکه وضعیت بیمار چقدر ضروری است، صف انتظار شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: هیچ کمبودی در زمینه پیس‌میکر و آی‌سی‌دی وجود ندارد و از اسفندماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و تعداد قابل توجهی از این تجهیزات در انبار هیئت امنای ارزی وجود دارد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تامین باتری قلب در بخش دولتی از طریق درخواست بیمارستان به هیئت امنای ارزی صورت می‌گیرد و با نرخ مصوب و رسمی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
صفوی گفت: ضربان‌ساز و آی‌سی‌دی به اندازه کافی داریم؛ با این حال دوباره درخواست تامین آن را داده‌ایم، تامین ارزی آن صورت گرفته و تا پایان سال دوباره وارد کشور می‌شود.
وی درخصوص قیمت 250 میلیون تومانی اعلام شده در برخی خبرها برای باتری قلب نیز گفت: امکان ندارد که ضربان‌ساز و آی‌سی‌دی با این قیمت‌ها به فروش برسد چراکه در بیمارستان دولتی از طریق هیئت امنای ارزی و در بیمارستان‌های خصوصی توسط شرکت‌های خصوصی تامین می‌شود.