kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

عوامل مرگ مادر باردار کرمانی به نظام پزشکی معرفی شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از معرفی عوامل مرگ سارا السادات فردوس مادر باردار کرمانی به نظام پزشکی کرمان خبر داد.

مرتضی هاشمیان در گفت‌و‌گو با ایرنا با ‌اشاره به فوت سارا زن باردار 31 ساله در 28 اسفند سال گذشته در یکی از بیمارستان‌های کرمان افزود: عوامل دست‌اندرکار این پرونده به دلیل قصور در اقدامات به نظام پزشکی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه تناقضات متعددی در پرونده فوت مادر باردار کرمانی وجود دارد تصریح کرد: تذکرهای تخلفات در پرونده بیمارستان و عوامل دست‌اندرکار ثبت شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه عوامل درگیر در پرونده مرگ مادر باردار کرمان در نظام پزشکی پاسخگو خواهند بود‌، افزود: پزشک معالج، ماماها، پرسنل اتاق عمل و مسئول فنی بیمارستان به نظام پزشکی می‌روند.
هاشمیان تاکید کرد: قصور در اقدامات مرتبط با زایمان مادر باردار کرمانی آن هم در مرکز استان قابل قبول نیست و نمی‌توان رخداد چنین حادثه‌ای را پذیرفت.
وی افزود: مرگ یک زن باردار توجیه‌پذیر نیست و ادله حاکی از قصور در پرونده است.
هاشمیان افزود: کمیته تخصصی نظام پزشکی قصور احتمالی عوامل دست‌اندرکار در این پرونده را در قسمت‌های مختلف مشخص می‌کند.
26 اسفند سال گذشته سارا‌السادت فردوس برای انجام زایمان به بیمارستان ارجمند کرمان مراجعه کرد.
سارا به دلیل قصور متعدد که حالا مورد تایید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان است بعد از خونریزی گسترده به بیمارستان فاطمه‌الزهرا منتقل شد و سرانجام ساعت هشت صبح 28 اسفند سارا بدون دیدن و در آغوش کشیدن دختر‌ش چشم از جهان فروبست.