kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    اسیدپاشی به دو زن
شاهین شهر – ایسنا: رئیس‌بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: دو زن در شاهین‌ شهر اصفهان، مورد اسید پاشی قرار گرفتند.
فریدون عابدینی اظهار کرد: فرد اسید پاش شوهر یکی از آنها بوده و علت این مسئله نیز مشکلات خانوادگی بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مصدومان ۱۰ درصد و دیگری ۱۵ درصد دچار سوختگی شده‌اند. حال هر دو خوب است. هر چهار چشم مصدومان سالم و شدت اسیدپاشی در حد ضایعات پوستی است.
حسین بساطی، فرمانده انتظامی شاهین‌شهر هم گفت: فردی که به دو زن در شاهین شهر اصفهان اسید پاشیده بود در همان ساعات اولیه دستگیر شد.
احتکار شکر
مشهد – فارس: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف سه هزار و 500 تن شکر و 500 قوطی روغن خوراکی احتکار شده در مشهد خبر داد.
سرتیپ محمد کاظم تقوی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با انجام تحقیقات گسترده میدانی به اطلاعاتی درخصوص دپو مقادیر زیادی کالای احتکار شده در دو انبار بزرگ در شهر مشهد دست یافتند.
وی با اشاره به دستگیری دو سودجو در این زمینه و معرفی این افراد به مراجع قضائی، یادآور شد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 280 میلیارد و 850 میلیون ریال برآورد شده است.
نجات صیادان
زاهدان – ایرنا: پنج صیاد یک فروند لنج صیادی پس از شش ساعت سرگردانی توسط نیروهای امدادی مرکز جست‌وجو و نجات دریایی در چابهار نجات یافتند. معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این لنج در فاصله 20 مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری و ورود آب به موتورخانه متوقف شد.سیدحسن ابراهیمی افزود: پس از دو ساعت عملیات جست‌وجو و نجات دریایی، افراد گرفتار در این لنج به وسیله شناور ناجی نجات یافته و به محل امن انتقال داده شدند.
وی بیان کرد: نجات یافتگان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و وضعیت جسمانی آنها رضایت‌بخش گزارش شده است.
کشف قرص قاچاق
مشهد- تسنیم: فرمانده پلیس‌ فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: ۱۷ هزار قرص قاچاق در فرودگاه مشهد کشف شد.
مهدی رستمی قرائی اظهار داشت:   تیم‌های کنترلی پلیس فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد هنگام بازرسی ترمینال پروازهای خارج از کشور به حرکات و رفتار دو مرد جوان مظنون شدند.
 وی افزود: ماموران انتظامی پس از هدایت این دو فرد به داخل ایستگاه پلیس در بازرسی دقیق از چمدان و کوله پشتی همراه آنان هشت هزار و 840 عدد انواع قرص، هزار و 600 قرص دیازپام و متادون، سه هزار عدد قرص آلپرازیام یک و دوهزار قرص کلونازپام دو که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند
قاچاق سوخت
کرج- فارس: فرمانده انتظامی استان البرز، از کشف سوخت قاچاق در شهرک صنعتی‌اشتهارد خبر داد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان، افزود: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک واحد صنعتی غیرمجاز در زمینه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی‌اشتهارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان قرار‌ گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: ماموران پس از حضور در محل، در بازدید از واحد صنعتی مذکور 600 هزار لیتر «نفت‌گاز»  را که به صورت غیرمجاز دپو شده بود، کشف کردند. در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
وی تاکید کرد: ارزش سوخت کشف شده 24 میلیارد ریال برآورد شده است.
توقیف لباس خارجی
همدان – تسنیم: فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس‌های استان همدان و کرمانشاه در همکاری مشترک در روز‌های اخیر موفق به کشف دو محموله لباس خارجی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شدند.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح، اظهار داشت: لباس‌های خارجی کشف شده جزو لباس‌های کهنه(تاناکوارا) محسوب می‌شود. پلیس براساس اخبار به دست آمده توانست دو کامیون حامل این کالا‌های قاچاق را که از جنوب کشور به مسیر استان وارد  و به مقصد غرب کشور بار‌گیری شده بود کشف کند.
 وی اضافه کرد: بررسی دقیق پلیس از این محموله قاچاق حمل بیش از پنج هزار و 50 کیلو‌گرم لباس در یک کامیون و  چهار هزار و 870 کیلو‌گرم لباس و 130 جفت کفش خارجی کهنه را مشخص کرده است.
معدوم‌سازی گوشت مرغ
مشهد – فارس: مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی مشهد موفق به کشف و ضبط سه هزار کیلوگرم گوشت مرغ غیرقابل مصرف از یک سردخانه نگهداری فرآورده‌های خام دامی شدند.
 هادی زارعی، اظهار داشت: مامورین این مقدار گوشت مرغ را در ابتدا به دلیل انقضای تاریخ مصرف توقیف کردند که بلافاصله نمونه‌برداری‌های اولیه از این محموله انجام و طی دو مرحله آزمایش، فساد محموله یاد شده احراز شد.
وی افزود: با توجه به نتایج آزمایش‌ها و دستور دادستانی، دستور معدوم‌سازی محموله فوق اخذ و این محموله معدوم شد.
300 کیلوترياك در خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان فارس، گفت: در عمليات مشترك پليس مبارزه با مواد مخدر استان «فارس» و «هرمزگان»، يك سواري پژو 405 توقيف و 300 كيلو ترياك كشف شد.
سرتیپ «احمدعلي گودرزي» افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «زرين دشت» پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتي و تخصصي، از انتقال یک محموله سنگین ترياك در محورهاي مواصلاتي استان «هرمزگان»  مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران با اخذ نيابت قضائي به استان هرمزگان اعزام و با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «حاجي آباد» ، موفق شدند يك سواري پژو 405 حامل مواد مخدر را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را توقيف كنند.وی با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 300 كيلوترياك كشف شد، بيان كرد: در اين خصوص دوقاچاقچي حرفه اي دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.
تصادف مرگبار
سمنان- مهر: رئیس‌پلیس راه استان سمنان از وقوع تصادف دو خودرو در کیلومتر پنج محور سمنان- فیروزکوه خبر داد.
سرهنگ تقی کبیری، گفت: در این حادثه یک دستگاه وانت مزدا با سواری پژو ۴۰۵ به صورت رو‌به‌رو با یکدیگر برخورد کردند.
وی با بیان اینکه علت این حادثه انحراف به چپ خودرو سواری پژو ۴۰۵ از سوی پلیس راه اعلام شده است، اضافه کرد: متأسفانه این بی‌احتیاطی منجر به فوت در دم راننده میانسال این خودرو سواری شد.
وی اضافه کرد: در این سانحه نیزدو سرنشین جوان وانت مزدا نیز به شدت مجروح و به مراکز درمانی انتقال یافتند.
خالی کردن حساب صاحبکار
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: ر ئیس پلیس فتای یزد گفت: کارگری که اختلاف حساب مالی خود با صاحبکار سابق خود را از طریق خالی کردن حساب وی جبران کرده بود در دام پلیس فتای یزد افتاد.
سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و عنوان کرد  مدتي قبل جهت برداشت وجه نقد به بانك مراجعه كردم كه فهميدم حسابم خالي شده است كه با گرفتن پرينت متوجه شدم مبلغ حدوداً 40 میلیون ريال بدون اطلاع بنده و غير مجاز از حسابم برداشت شده است .وی اضافه کرد: در پیگیری این پرونده ماموران متوجه شدند برداشت هاي صورت گرفته از حساب شاكي،  بصورت خريد شارژ بود.
سرهنگ ابوطالبی افزود: براساس این تحقیقات مشخص شد متهم قبلا كارگر  فرد شاكي بود  و برايش  كار مي كرد  که  پس از مدتي با وی دچار اختلافات مالي می‌شود  و شاكي از پرداخت حق و حقوقش ، خودداري می‌کند و از آنجا که متهم از  قبل كارت بانکی شاکی را در اختیار داشت، پس از شروع این اختلافات ،  رمز دوم کارت را  فعال و  از حساب صاحبکارش خرید اینترنتی کرد.
مرگ در استخر
ایلام – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از مرگ جوانی در استخر آب در حال ساخت خبر داد.سرهنگ قدرت رضایی، افزود: مأموران کلانتری با دریافت این گزارش بلافاصله در محل حاضر و برابر اظهارات افراد حاضر در محل مشخص شد که متوفی، کارگر استخر در حال ساخت شهر سرابله بوده که پس از غیبت وی، متوجه وجود جسدش در استخرشدند. وی تصریح کرد: تحقیقات برای روشن شدن علت و چگونگی مرگ مرد ۳۵ ساله به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی انتظامی شهرستان چرداول قرار دارد.