کد خبر: ۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

سلب تابعیت مبارزان بحرینی به دستور آل‌خلیفه قانونی شد

پارلمان بحرین به دستور آل‌خلیفه قانون سلب تابعیت از انقلابیون بحرینی را تصویب کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «مراه البحرین»، کمیته امور خارجه، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین لایحه سلب تابعیت از شهروندانی که به اصطلاح به منافع ملی این کشور آسیب بزنند را تصویب کرد.بر اساس این قانون اگر کسی که تابعیت بحرینی دارد برخلاف منافع کشور اقدام کند از وی سلب تابعیت خواهد شد.فعالان انقلابی بحرین تصویب این قانون را علیه موازین حقوق‌بشری و در راستای فشار به انقلابیون ارزیابی کردند.
در همین رابطه نبیل رجب رئيس مرکز حقوق‌بشر بحرین از این اقدام رژیم بحرین با عنوان توطئه حساب شده علیه شیعیان نام برد و گفت، این توطئه با هدف کاهش جمعیت شیعیان صورت گرفته چرا که در صورت سلب تابعیت شیعیان امکان هرگونه کار، فعالیت و زندگی از آنان گرفته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مردم بحرین در روزهای آینده به این قانون اعتراض کنند. از سوی دیگر، مردم بحرین روز گذشته در راستای اعتراض خود به نظام آل‌خلیفه دست از کار کشیده و کلیه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را تعطیل کردند.خیابان‌های بحرین کاملا به حالت تعطیل درآمده است.نافرمانی مدنی در اعتراض به تحویل ندادن پیکر شهید العبار صورت گرفت و همچنین قرار است فردا مردم در تظاهرات گسترده‌ای با عنوان جمعه قیام شرکت کنند.